Gå til innhold

Liker du navnet Sofia? Og..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha skrevet Sofia, men liker det ikke noe særlig..

Skrevet

ikke sikker på hva jeg mener om skrivemåten her, enda jeg generelt synes f er bedre enn ph, k er bedre en ch osv. Men det er et pent navn:) Kjenner forresten en nydelig liten jente som heter Sophia.

Skrevet

Liker Sofie bedre..

Om med f, ikke ph..

Skrevet

liker det.

kjenner en vakker liten pike som heter det , så gode asosiasjoner....

kunne godt kalt barnet mitt for det, men har en sofiE allerede, så det blirjo litt dumt;) forresten synes det er finest med F.

Skrevet

Ville skrevet det med f. Helt ok navn,men liker det ikke sånn kjempegodt.

Skrevet

Jeg syns Sofia er pent.

Skrevet

Jeg og liker bedre Sofie

Skrevet

Synes det er alldeles nydelig!!! Vi har akkurat fått en liten jente og hun heter Sofie, men vi vurderte også Sofia. Ville skrevet med f fordi jeg føler det er fjollete, snobbete og pretensiøst å skrive navn på norske barn med engelsk skrivemåte..

Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint navn, ville skrevet det Sofia.

Skrevet

Jeg synes det er helt nydelig :) har det på listen om babyen i magen skulle vise seg å være jente..

Det er enkelt, internasjonalt og vakkert. Vi kommer til å skrive SoFia om vi skulle velge navnet.

Skrevet

Nyyydelig er det! Men ville uten tvil skrevet Sofia!

Skrevet

Jeg liker veldig godt navnet, og da helst skrevet med F. Personlig syntes jeg Sofie er alt for frillete, liker bedre at det er litt trykk i navnet og det får man med A endingen.

Skrevet

For meg faller det seg naturlig å skrive Sophia - men Sofia er nok det enkleste i Norge. Allikevel synes jeg det er et navn som flyter mye finere med "ph" - litt som at Sofie må skrives med f, og Sophia med ph;-)

Navnet er mye finere på engelsk enn på norsk - på norsk liker jeg mye bedre Sofie, på engelsk liker jeg mye bedre Sophia.

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja, er litt enig det der med at Sofie passer med F og er mer "norskt" enn Sofia - som jeg egentlig vil skrive med ph.. Hm..

Skrevet

Da skriver du det med ph. Det er ikke noe problem - selv i Norge. Mange skriver det automatisk med ph også - uten å tenke seg om. Kommer helt an på hva man er vant med.

Skrevet

Jeg eeeelsker navnet Sofia, bare se på nicket mitt;)

Skrevet

Ja, blir veldig fristet til å gjøre det.. Det er jo jenter i Norge som skriver Sofie med ph. Jeg synes det er penest på papiret også. Men får se:-)

Skrevet

jeg valgte å skrive det med f, fordi jeg selv har navn som jeg alltid må forklare hvordan skrives. sånn at hun skulle slippe å si "sofia med ph" hver gang navnet skal registreres;)

Skrevet

Nydelig navn :) Jeg ville skrevet med ph, selv om jeg kan være enig i at Sofia er mer norsk. Pent er det uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...