Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Har blitt så hoven! Mest i føttene (som en gammel dame!), men også generelt i hele kroppen.. Får søkk og merker i huden av alle klær. Og siden jeg skal til kontroll hos jordmor på tors, gikk jeg på vekten i dag. Greit å være litt forberedt til den obligatoriske veiingen liksom ;-) Men nå veier jeg mye altså! Minst 15 kg opp fra før jeg ble gravid. 3 kg bare på et par-tre uker. Men hvor mye er bare vann? Veier det noe særlig? Flere?
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 1 liter vann veier 1 kilo, så vann drar opp vekten veldig... Selv har jeg gått opp over 20 kilo, så jeg synes ikke 15 høres noe ille ut ;-) Det eneste man er obs på er jo rask vektøkning som et faremoment ifm. svangerskapsforgiftning, men da er jo ødemer (vann i kroppen) bare ett symtom av flere. Så lenge blodtrykket og urinen er ok tror jeg nok ikke jordmor kommer til å si noe på vektøkningen din. Min jordmor har ihvertfall ikke sagt noe på min, selvom jeg har gått opp mye mer enn deg...
lolipoli Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har gått opp 23-25 kg forige gang og samme nå. Har utrolig mye vann i kroppen, gikk raskt opp i vekt men ikke noe fare fordi jeg har normal urin og blodtrykk. Jeg tror at siden jeg gikk raskt ned i vekt sist så hadde jeg 10-13 kg i vann av det jeg har lagt på meg. Min jordmor sa at mye vann i kroppen kan gi lettere fødsel:-) Jeg er i uke 39+5 forresten. Lykke til med fødselen.
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2008 Takk for svar begge to! Men oy, 10 kg vann? Er det mulig da? hadde håpet på å høre 4-5 kg ;-) Lettere fødsel høres fint ut, men hvorfor får man evt. det da? Jeg er vanligvis ikke så vektfokusert, men nå føler jeg rett og slett stor! Og da ikke bare på magen!!! Gleder meg til å få igjen kroppen min! Hvor fort mister man alt vannet etter fødsel? Er det over noen dager bare?
SuperMoM <3 Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 1 uke etter fødsel hadde jeg gått ned 20kilo.. Gutten var 4520g,morkaka 800g.. fostervann vet jeg ikke,men det var jo en gooood del vann i kroppen min da!! Enklere fødsel er bare tull.Tok over 1 1/2 døgn med meg + knakk halebeinet,så det vil ikke jeg påstå nei. Med noen så kan det faktisk gå måneder før alt vannet har forsvunnet har jeg hørt.Ikke vet jeg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå