babysjuk82 Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Her er det når jenta mi såg folk fra afrika. : mamma, de er svarte,det er ikke vi, vi er pen vi! Det var litt komiskt.da hadde eg vanskeli med og hold unda lattern. Hvis det er utlendinger her, må dere ikke ta d ille opp altså.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 min 2 åring hadde nettopp lært seg å snakke gikk på lindex å holdt mormora i hånda,mens jeg var litt lengre bak å kikket. plutselig hører jeg min sønn sier: mamma bæsja do... jada... hehe...
Gurine Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 De har vel sagt mye rart opp i gjennom, men husker noe jenta mi på snart 3,5 år sa en dag når jeg måtte stoppe foran ei rundkjøring... "Drittkjerring" smeller det fra henne i baksetet. Og en dag vi kjørte storesøster på skolen sier hun fra baksetet: "kjære gud så mange biler det er her". Ikke fritt for at jeg måtte le litt.. kanskje best å passe munnen sin litt når man kjører bil
"Liten" lykke Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Mye morsomt. Da sambo kom hjem med blomster på valentinesday, forklarte han sin sønn at det var "kjæreste-dag". Da kommer det fra -åringen: "Når er det gifte-dag?" Nabogutten i samme alder (nå 5 år) hadde i går sagt til sin mor, under en samtale om søsken generelt: "hvordan kommer babyen inn i magen?" Hun forklarte dette på en litt pen måte, og gutten spør da: "Kan pappa sette et nytt frø i magen din mamma?"
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Sønnen min på 10 var på middag hos farmora si da han var ca 3-4 år. De serverte elgsteik, og siden det er en familie der de jakter mye selv så spurte sønnen min "farmor ? Er det du som har skutt denne elgen?" "Nei." Sa farmora. Da de fikk gele til dessert så hulker sønnen min fram ;" MEN FARMOR !! HAR DU SKUTT GELEBARNA !!??"
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 HAHAHA! Så søtt. Gleder meg til jeg blir mamma.
nitusa Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 det var ein gang minste gutten min som då var 2 år satt og teikna sammen med tanta si. tanta hadde teikna biler i massevis til han og sa at nå må du teikna litt...... etter mykje strev seier han " det kommer ikkje bil" stakar han fekk det jo ikkje til sånn som tanta.... hehe utruleg mykje artigt som kjem spontant ut or munnen til dei små
Mamma mjaua Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 har ikek barn da, men kan si noe hva søsknene mine har sagt. da lillebror var 3 år, så løp han mye rundt og tenkte. plutselig satte han seg ned, noe som var uvanlig. jeg spurte om hvorfor han ikke løp som han pleide, og han sa han måtte hvile. så sppurte jeg om han var sliten av å løpe. så sa han: nei, jeg er sliten av å tenke så mye. og da søster var 3 år, hadde jeg pyntet meg (skulle på nyttårsaftenfest med venne). så sa hun: nå ser du ut som ett pyntet juletreet. jeg ble litt satt ut, og spurte hva hun mente (er jo ikek akkurat noe positivt når noen kaller deg et pyntet juletre:P). så sa hun: juletre er det fineste jeg vet, og jeg syns du er det fineste jeg vet om nå.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Litt artig episode på stellebordet. Dattera mi var ca 2 år. Jeg hadde akkurat vasket henne ferdig og skulle til å ta på en ny bleie. Da utbrøt hun: "Du glemte salve.(så en liten pause) Er det mulig?" Så spurte jeg hva hun hadde sagt for jeg var litt usikker. Så sa hun klart å tydelig igjen: "er det mulig?" Vet virkelig ikke hvor hun fikk det fra, har aldri sagt det siden heller.
montabel Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 Sønnen min har sagt ufattelig mye morsomt! En av de var når vi måttee ta bussen en periode. Det satt en mann/dame ved siden av oss, og sønnen min spurte høyt: "Mamma..er det en mann eller en dame??" Jeg ble så flau, for jeg klarte ikke å svare han på det. Et par dager etterpå så kom det en afrikaner inn på bussen, og sønnen min sier høyt:" OI! Han var jammen skitten i ansiktet! Etter den dagen så fant jeg ut at vi kanskje burde snakke om at noen folk så litt annerledes ut enn andre, og at vi heller kunne snakke om det når vi kom hjem. Noen dager etter da vi satt på bussen kom det en litt "rar" mann inn. Sønnen min brøt ut så alle hørte det: " Se der mamma! Der er en sånn rar som vi kan snakke om når vi kommer hjem!!" hehe..LITT flau:)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Vi hadde vært på butikken og mannen min holder på å slutte å røyke og da vi kjørte hjem sa mannen min på spøk at han hadde glemt å kjøpe tobakk, jenta min ble skikkelig lei seg på vegne av pappan, men jeg måtte forklare at pappa holder på å slutte å røyke akkurat som hun holder på å slutte med smokk. Da gjentar hun: Pappa slutte med tobakk, adelaide slutte med smokk. også avslutter hun med: og mamma må slutte med pengbok:) hun er 2 år og 5mnd:)
ltn :) Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 jeg samboer og jenta våres som da var 3år gikk inn på en blend butikk og dær var det masse av folk ... jeg fant en kjole og gikk inn på prøveromet å prøvde denne kjolen. så skulle jeg vist meg fra til mi kjære så åpnet på døren og gikk ut å da roper dattera min åååååååååå mamma så vakker du er i den kjolen alle i butikken så på henne og meg hehe j kjøpte den kjolen
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Vi var hos min far i jula, hele familien koste seg med fenalår, og jeg spurte min sønn som da var 4 og et halvt om han ville smake en bit? "Æsj! Eg liker ikkje dinosaurbein eg!!!"
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Har ikke barn ennå, mne husker så godt hva min lille nevø sa en gang jeg skulle stelle han. Det er vel nå 9-10 år siden. Første gang jeg skulle stelle bæsje bleie. La han opp på stellebordet, han hadde bæsja så mye. Jeg ble skikkelig dårlilg og brakk meg flere ganger. Så sier han, pappa gjør også sånn, men mamma elsker å skifte bæsje bleie. Kunne ikke slutte å le. En annen gang så hadde jeg begge nevøene. tvillinger, på overnatting. De var vel 5 eller 6 år da. Jeg hadde lagt dem i samme seng og sitter vedsiden av for å si god natt. Så sier han ene. Nå skal vi vise deg hva mamma og pappa gjør. Og så kysser de lenge på munnen.
Christoffer i magen Skrevet 12. mai 2008 #18 Skrevet 12. mai 2008 Guttungen til søsteren min (nå 14.5 år) satt i badekaret med min mor når han var 2,5 år. Plutselig så peker han nedentil på henne og spør: Du mormor! Har du bare hår der du eller? Min pappa har en stor tiss men jeg har bare en liten tiss. Liker du liten tiss mormor? Moren min visste ikke hva hun skulle svare for hvor ofte får men det spm liksom. he he Min datter var vel rundt 5 tenker jeg da vi snakket en del om hvor mennesker kom fra. Jeg prøvde å forklare at mennesker en gang i tiden for mange, mange år siden har vært aper. Og da bryter hun ut: Har mormor vært ape??? Dønn alvorlig spm fra hennes side mens jeg knakk fullstendig sammen. Og en annen episode med min mor og min andre datter var når moren min saget ned et tre i hagen sin. Datteren min klarte å si det at hun ALDRI hadde sett ei så gammel kjerring sage før. Stakkars moren min får gjennomgå en del hun. Men gudskjelov så tar hun alt med god tone og synes bare at det er artig. Kan jo legge til at hun ble 51 nå i april og faktisk ser litt yngre ut i forhold til alderen sin. Så hun er jo ikke så gammel som det kanskje høres ut som.
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har heller ikke barn selv enda, men jeg har en fantastisk nevø på 8 år som har gjort og sagt mye artig opp igjennom årene. Han har blant annet spurt meg masse om sex og sånt. En kjempefin sommerdag da han var 4-5 år satt vi på verandaen hjemme hos min mamma og spiste is. Da spurte han plutselig om jeg og kjæresten min hadde nakenlek hver kveld. Jeg svarte at nei, vi hadde ikke det hver kveld. Så spurte jeg han om hva han mente med nakenlek (greit å være på sikre siden..) og han forklarte at det var jo når en gutt og en jente lå nakne tett inntil hverandre. Og en episode i julen 2004... Nevøen min lekte ridder og kom løpende mot oss voksne: "Jeg kommer fra Kongens land!", sa han høytidelig. Faren hans spurte "Med hvilket budskap?" og nevøen min svarte fort: "Jeg må tisse!" Så kastet han stokkhesten og sverdet før han løp på do. Vi lo godt da =)
Tomtetroll Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har en sønn på 1 år og 7 mnd, og or tundt to uker siden lå jeg på sofan med lap topen på fanget. Så kom han gående forbi meg, og så på meg. Så tok han plutselig på det ene brystet mitt, og sa "balla ball". Jeg og mannen min kunne ikke annet enn å le.. Han skjønner jo ikke hvorfor mamma har et par baller under genseren ^^
MadameMimm Skrevet 13. mai 2008 #21 Skrevet 13. mai 2008 Lillegutt på 2 1/2 skulle sitte på do. Jeg la merke til at han hadde en liten stivert, noe han selvfølgelig har lite erfaring med, og strevde med å få tisseluren til å peke ned i do. Etter litt prøving ble han tydeligvis utålmodig og ropte sinne og fortvilet: NED, TISSELUR, NED!! Måtte le for meg selv av det synet.
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 13. mai 2008 #23 Skrevet 13. mai 2008 Min egen veslemor har nok kommet med noen gode kommentarer i ny og ned... Men det er min søster som virkelig har fått sagt det i vår familie. Ett eksempel er da familien var på camping i en campinghytte. Hun var ikke mer enn 2-3 år. Min bror på 5 lå å sov inne på rommet. Plutselig reiser lillesøstra mi seg opp og smeller igjen døra inn til rommet der han ligger. "Hvorfor gjorde du det?" sa mamma. "Jeg olkel ikke se på de dumme øla til klistoffel! " Svarte hun. Den kom med i konfirmasjonssangen hennes:) Hun har også løpt rundt på kirkegården og ropt at de som ligger der må våkne. "dere er så kjedelige, kan ikke sove nå" sa hun. Hun har gjordt fryktelig mye rart... Heldigvis har mamma skrevet mye av det ned. Noe jeg også bør gjøre med mine barn.
Mamma mjaua Skrevet 13. mai 2008 #24 Skrevet 13. mai 2008 Søsteren min heter kristina. vi kalte henne krist. da vi var i kirken for mange år siden (jeg var 5 år ca), så var pappa og søster utenfor kirken, og jeg ropte ut: HVOR ER KRIST?! de eldre damene i kirken smilte og syns jeg var en topp unge, fordi de trodde jeg mente jesus:P
*En rosa og en blå* Skrevet 13. mai 2008 #25 Skrevet 13. mai 2008 Jeg er førstegangs selv, men har en nevø som har prestert å si mye rart opp gjennom. To episoder jeg husker jeg veldig godt: Den første var vel når nevøen min var rundt 2 år. Jeg og mamma satt i stuen i hver vår stol, og nevøen min sitter på fanget til mamma, vendt mot henne. Vi sitter og prater, og plutselig tar nevøen min godt grep om puppene til mamma, en i hver hånd, masserer de og sier: "Bake boller?" Jeg og mamma holdt på å knekke sammen av latter!! ;-D (gleder meg til han blir konfirmant og jeg skal få lov til å dele den historien med alle!) Den andre episoden skjedde forrige sommer, like før han fylte 8. Jeg er veldig opptatt av at man må beskytte seg mot solen, så en dag jeg var hos broren min m/familie og det var sol så spurte jeg svigerinnen min om hun hadde smurt barna. Det hadde hun ikke gjort, så jeg ba om å få solkremen slik at jeg kunne smøre de. Mens jeg holder på å smøre inn nevøen min så forklarer jeg han samtidig hvor viktig det er med solkrem, og at han alltid må passe på å smøre seg inn overalt når han skal være ute i solen, og også under t-skjorten. Da kommer det så kontant fra guttungen: "Også på pikken?" Jeg mistet nesten fatningen og måtte holde meg for å ikke le før jeg forklarte han at akkurat DER var det ikke behov for å smøre... Hehe, artig med barn, altså! ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå