Gurine Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Har spurt på skravle også, men hører her også jeg Har noen andre her inne blitt sendt til glucosebelastning allerede i 1 trimester? Jeg er 7+3 og legen min ville at jeg skulle få tatt den glucosebelastningen så tidlig som mulig sa hun, helst neste uke. Ja, jeg er overvektig, men har da gått i gjennom to svangerskap tidligere uten å ha hatt antydning til svangerskapsdiabetes. Ikke har jeg mye diabetes i slekten heller, bare en bror med type 2, og ikke har jeg høyt blodtrykk. Hun sa at det ble mer og mer vanlig å ta glucosebelastning på alle nå. Men sånn jeg har forstått det har de fleste da tatt det rundt uke 20-28. Jeg trodde ikke det var nødvendig å sjekke det i uke 7, når jeg ikke har hatt diabetes i mine forrige svangerskap? Jeg har hatt litt små blødninger, men gitt seg nå da, men time til tidlig ul fikk jeg ikke. Men skjønner altså ikke hensikten med glucosebelastning i 1 timester, hvor hele svangerskapet kan være litt usikkert enda..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå