Lykketone Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Blir så trist, sint og lei. Min ektemann føler ikke at han kan ta ut pappapermisjon. Han tror han er uerstattelig på jobb og vil ikke ta ut pappapermisjon. Selv om han bare er ansatt og ikke har lederposisjon. Er det flere som har slike pappaer eller er jeg den eneste? Jeg har lyst å snakke med hans arbeisgiver om saken. Kan jeg det?
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Min kunne ikke pga dagens regelverk som ikke gir far egne rettigheter til permisjon.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Ville heller snakka alvor med mann enn med arbeidsgiver. Han burde vere meir bekymra for om han er uerstattelig heime enn om han er det på jobb.... Du er heilt sikkert ikkje aleine, men eg kjenner ingen som ikkje tek ut pappavekene dersom dei har rett på dei. Eg trur slike som mannen din er utdøyande rase. Meiner han at de berre skal miste desse vekene då?
Dunder Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Det er jo noe helt annet da, Ugla! Er ingen som er uunnværlige på arbeidsplassen. Når selv vår tidligere statsminister var sykelemdlt i ukesvis så tenker jeg det går bra om mannen din er borte fra jobben. Dersom det hadde blitt innført 3-delt permisjon ville ikke dette problemet eksistert.
Mikkemafian Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Min mann er litt på samme skala. Han sier at han skulle ønske at det ikke var 6 uker, fordi han synes det er så lenge. Men det er ingen som skal tvinge lillevennen i barnehagen 1 mnd før hun må fordi pappan ikke vil være hjemme.. Så her er det ikke noe alternativ og det vet han!! Tror han kommer til å kose seg masse når det skjer. Men ser litt av poenget, fordi det er ikke noe stort nettverk her der det er andre menn som er hjemme med sine barn...
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 La nå gubben dra på arbe, ikke hans skyld at vi kvinner har eggstokker, livmor og melkekjertler........
HalvMaraton Skrevet 13. mai 2008 #7 Skrevet 13. mai 2008 Jeg skjønner ikke at du skal snakke med arbeidsgiveren? Hvis han ikke VIL ta ut permisjon så er vel ikke det arbeidsgiverens skyld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå