Carburetti Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Vi har en diskusjon blant oss voksne i heimen om hvorvidt det er "frekt" av en 4-åring å gå på besøk til nabogutten/spørre om han vil leke når han har besøk av andre barn (vennefamilier med barn, ikke andre nabobarn). Artig å høre andres synspunkter på dette....?
hamsterpia Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Hvis dere vet på forhånd at de har besøk, så er det kanskje litt frekt ja. Kan jo bare snu på det og spørre hvordan dere hadde likt det, hvis nabobarna hadde stått på trappa når dere har besøk?
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 sånt plager ikke meg, alle barn er hjertelig velkommen hit når de vil!! viktigere for meg at de har venner som vil komme, enn å sitte å bli sur for at de kommer. det er jo tross alt mine barns venner! men vil barna mine bort til andre, ringer jeg først å spør om det er greit.
Carburetti Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2008 Jeg tenker også at foreldrene sikkert sier fra hvis det ikke passer, det pleier iallfall jeg. det trenger jo ikke å være ubeleilig å leke med nabobarna selv om man har besøk? Og alle barn er velkomne hit,- det er vel nesten det som er "problemet", at sønnen vår er like sosial som oss og helst vil leke hele tiden ;-) Vi bor så nærme at ungene leker sammen hver dag, så å ringe og spørre først blir litt mye pes, synes jeg.Flere?
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 hehe, ja kan bli mange tlf ja. men jeg har snakka med mødrene å gitt de beskjed om å bare sende hjem gutta vist det ikke passer da:) ringer å spør bare vist de har besøk o.l.
Carburetti Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2008 Ja, jeg har også sagt at de må sende ham hjem når det ikke passer, og regner med at de gjør det :-)
mams-til3 Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 sant hadde vertfall ikke jeg reagert på...vist de ikke vil ha besøk sier de fra.jeg tar gjerne inn nabobarn selv om vi har andre på besøk..bare gøy det!
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Synes ikke det er frekt. Vi har ofte nabounger innom selv om vi har besøk, synes det er koselig jeg. Vi gir jo beskjed hvis det ikke passer. Hvis mine barn går til naboungene og jeg vet de har besøk, forbereder jeg dem på at de har besøk og at det ikke er sikkert at det passer, men de må gjerne gå å spørre om å få komme inn/leke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå