Gå til innhold

Hjelp NÅR ble jeg gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er så utolig glad for å ha testet positivt, men kan ikke forstå hvordan jeg kan ha blitt gravid. Fjernet hormonspiralen før jul, men har i mnd etter kun hatt mensen 1-2 dager hver mnd. Ettersom mensen ikke varte lenger begynnte jeg å bli nervøs for om jeg var på vei inn i overgangsalderen(31 år, men har familie med slike problemer). Jeg har derfor denne mnd tatt eggløsningstester for å sjekke at alt var ok.

Her er senariet:

13 april hadde jeg mens blødning ca 1/2 dag(truseinnleggsmens), tok da en CB som var negativ(fikk blødningen litt før mens(ca 4 dager).

Ventet så en uke før jeg begynnte på eggløsningstester. Disse testene har vært negative i 3 uker(har tatt hver dag opptil flere).

Gikk til legen i begynnelsen av mai for å sjekke med blodprøver at alt var i orden, fikk beskjed at hun ringte dersom noe var galt(ingen har ringt).

Men for 5 dager siden følte jeg meg rar(oppblåst stikkninger i brystene og livmoren), og tok en ny CB test. Følte meg skikkelig teit, hadde jo ikke hatt eggløsning de siste 3 ukene, men gitt den var positiv.

Så når ble jeg gravid??

De første dagene etter sist bødning? Hvorfor slo ikke eggløsningstesten ut(skal ikke den være postiv også etter befruktning),

Kan jeg være gravid fra før forrige blødning og at CB testen tatt rett etterpå var tatt for tidlig.

Men ville ikke da legen ha sett dette på blodprøvene tatt i begynnelsen av mai( sjekket de i det hele tatt for om jeg var gravid tror dere?).

Håper noen gidder å lese dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Jeg har ingen erfaring med bruk av eggløsningstester selv, så der kan jeg ikke gi deg noe svar desverre. Jeg hadde hele tiden en veldig punktlig syklus så det var ikke vanskelig for oss å finne ut når jeg hadde eggløsning =) Jeg sluttet på p-pilla fire-fem måneder før jeg ble gravid og da rakk vi også å ha en periode hvor vi brukte kondom. Jeg sluttet på pilla pga at jeg begynte å klø og at det visstnok er en økt risiko for blodpropp/dødsfall ved bruk av den pillen jeg tok. Men.. Da vi begynte å prøve, tok det vel tre måneder før spiren vår satt. Og der har den sittet siden da =) Nå er jeg 34+1 uker på vei, er stor og stolt, og gleder meg til fødselen =)

Men... Tilbake til deg og ditt spørsmål. Jeg kan som sagt ikke svare deg ift dette med eggløsningstesten, men det er ikke store undersøkelsen en lege skal gjøre for å finne ut sånn ca hvor langt du er på vei. En liten GU og en eventuell ultralyd bør kunne fastslå hvor langt du er på vei =)

Det er ikke sikkert at legekontoret sjekket om du er gravid.. Har du tatt en graviditetstest? Jeg ville heller ha tatt en CB graviditetstest enn en eggløsningstest...

Håper du finner ut av alt snart og ønsker deg masse lykke til =)

Skrevet

ja da ,jeg har positiv graviditetstester, to stykker den siste uken( det kom kanskje ikke klart nok frem av teksten:( Men jeg lurer altså om jeg kan ha blitt gravid forrige mnd siden jeg ikke har hatt eggløsning de 3 siste ukene. De 5 første dagene etter forrige blødning tok jeg ikke eggløsningstest, siden det var lite sannsynlig at jeg skulle ha eggløsning. Kan jo ha hatt det da, men skal ikke eggløsningstesten slå ut noen dager også etter eggløsning??? Da er det ikke mange dager igjenav de 5!!

Derfor tenker jeg at jeg kan ha vært gravid på forhånd selv med den lille blødningen og graviditetstesten jeg tok.

Jeg er ellers litt kvalm, det stikker i brystene og livmoren så jeg ER gravid...

Skrevet

Kanskje det var festeblødning den lille blødningen du hadde?

OG at du da er blitt gravid el FØR dette?

Det kan jo hende... Og dersim det var festeblødning har du jo ikke rukket å få HCG ennå, slik at testen da ikke slår ut.

Skrevet

Gratulerer!

Jeg testet med el tester og da testet jeg svakt pos noen dager før el så ble testen sterkere frem til dagen før el. Så hadde jeg el og dagen etter var testen negativ.

Når du har blitt gravid er jo litt vanskelig så du får sikkert tidlig ul du da.

Er jo noen som ikke tester pos på el- tester.

Skrevet

Gratulere!

Jeg har også bare mensen 1-2dager (litt spotting etter det). Den mnd jeg ble gravid hadde jeg ikke utslag på el-tester....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...