Mom2Two Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har en god venn som jobber i Sudan som hjelpearbeider. Etter det som har skjedd der i går og i dag, er situasjonen meget utrygg. Han er i Khartoum. Han har prøvd å ringe meg flere ganger i dag, men telefonen min var på stille varsling, og jeg var opptatt og så det ikke før etterpå. Så har jeg prøvd å ringe tilbake. Den ene gangen ble røret tatt av, men da hører jeg bare noen som snakker aggressivt på arabisk, etter det har det gått rett til voice mail. Han er britisk. Blir bekymret, jeg..., og lurer på om jeg skal ringe noen eller om det virker hysterisk?
Northernlights Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Skjønner du er bekymret =o/ Kan du ringe arbeidsgiveren hans?? tenkt masse på deg,og håper alt går bra med deg
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg tenker at du absolutt ikke er hysterisk. Huff, det der var jo skikkelig ekkelt! Kan desverre ikke råde deg til hva du kan gjøre.
Sjokoladekaka Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Ta ein telefon til arbeidsgjevaren hans, og fortel dette. Dei veit nok om det er noko, ellers så set dei nok pris på å høyre det du fortel så dei evt kan gjere noko.
Mom2Two Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Det er en ganske stor arbeidsgiver (British Army),og jeg vet ikke en gang om de har lov til å opplyse meg om noe om jeg ringer. Det eneste jeg vet, er at han har meg i sin "death envelope" som det så fint heter, så om noe veldig alvorlig hender blir jeg kontaktet (men da snakker vi nok død). Vil jo ikke uroe foreldrene heller. Har ikke deres nr. heller, og han har et ganske vanlig engelsk navn, så det blir litt av et detektivarbeid å finne dem også i så fall. Northernlights: Jeg tenker på det, uten å overdrive, hver eneste dag! Beklager at jeg ikke har vært så tilstedeværende i den senere tid, skal forklare på msn,i telefonen eller noe snart. Det hadde vært kjempekoselig å snakkes i telefonen snart! Er alt bra med deg og dine? Mange klemmer
Northernlights Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Ok her,ja. Men du, ringer du army`n, så fikk du iallefall gitt beskjed? Si du er dødsens bekymret.
Mom2Two Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2008 Ja, kan vel egentlig gjøre det. Skal prøve å ringe direkte noen ganger til først.
Mom2Two Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2008 Jeg leter fortsatt etter et nummer til dne britiske hæren jeg kan bruke.. Kan se ut som om man trenger samtykke fra next of kin før de utleverer noe som helst informasjon... Da må jeg uansett kontakte foreldrene først. Ellers vil jeg kun bli kontaktet om han er død, noe som jeg håper og tror ikke er tilfelle.
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 http://www.army.mod.uk/contacts/
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Men kanskje de setter pris på den informasjonen du har å gi?? Vil tro det er vikitg den veien også? Kanskje de ikke vet det lille du vet?
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 Nå er det like før jeg ringer deg...har du fått tak i han??
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 ............blitt bekymret jeg også,nå...
Northernlights Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Må logge av pga torden og lyn, men sender tanker din vei,og håper det er en enkelt forklaring på det hele. Nattaklemmer fra meg til deg,kjære venn
Northernlights Skrevet 14. mai 2008 #23 Skrevet 14. mai 2008 Og nå er hun her =o) Vi lurer fælt...men håper det beste,Mom2Two.
Mom2Two Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 14. mai 2008 Sorry, jenter, jeg glemte jo helt å skrive avslutningen på historien her inne! Jeg ringe British Army, men de nektet å opplyse om noe som helst så lenge jeg ikke var oppført som "next of kin". Det hjalp ikke at jeg sto på listen over nære personer som skal kontaktes om noe skjer.. Dem om det. Det eneste jeg da kunne gjøre var å fortsette å ringe, og det gjorde jeg. Ringte og ringte uten å få svar... Så sent sent sent, sånn ved 4-tiden ringte han endelig tilbake!! Gud så glad jeg ble. Han hadde faktisk vært i flere farlige situasjoner den dagen, og mange skuddveklsinger. Da jeg hørte kjeftingen på arabisk i bakgrunnen, skulle han bare raskt ta telefonen, men ble forhindret, så ble det ikke lagt på med en gang, så jeg hørte det som skjedde i bakgrunnen. Det har vært ordentlig tøffe dager der nede, og de er ganske slitne alle mann, men det har roet seg noe nå. Det er fortsatt veldig utrygt men JEM opprørerne er slått tilbake i hvert fall. Så han er i hvert fall hel enn så lenge. Bekymrer meg stadig... Søtt av dere å bry dere:-) Beklager igjen så mye at jeg glemte å si fra til dere.
Northernlights Skrevet 14. mai 2008 #25 Skrevet 14. mai 2008 Du er tilgitt =o) Så bra!! Håper resten av oppholdet går fort,og at han kommer seg helskinnet igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå