Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med farge-tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss akvarium, og skal male opp møbelet som følger med. Det er vanlig tre-hvitt.

Alt av møbler vi har fra før er mørk brunt. Bla.a bombay-serien fra bohus, og markör-serien fra ikea.

Vi har også en svart skinnsofa, så jeg synes det begynner å bli mye mørkt i stua. Tenkte at det kanskje hadde vært tøft å male møbelet til akvariet i turkis eller noe?

Hva tror dere? Hva passer til alt det mørke? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri likt turkis, men det er jo en fin farge til det mørke da.

Men tror jeg ville valgt en nøytral farge på det, gjerne en lys en. Creme eller noe lignende. Vannet med alt stæsjet og fiskene gir jo farge, så jeg hadde syntes det hadde blitt for mye med turkis.

har du ikke en farge du supplementerer med hos dere som du kan male den i?:=)

Skrevet

Farge som heter sand.. fin farge.. det har vi i stua

Skrevet

Det meste vi har er svart eller mørkt brunt. Men lekegrinda til lillegutt er hvit da...kanskje d blir fint me lyst da:) Kanskje sånn som får treverket til å synes igjennom? Hva heter det?

Skrevet

Hvit beis du tenker på??

Blir sikkert kjempefint det.

Lett bli lei om en velger en spesiell farge:)

Skrevet

Jeg tror faktisk det kan bli tøft om du maler det i en farge, så lenge du tar igjen den fargen i noe annet (sofaputer, bilder eller lignende). Så bilder et sted at det er veldig in å ha et knæsjfarget møbel i stua, det skulle visst komme mye fremover.

Om du blir lei av fargen er det jo bare å male over igjen...:)

Skrevet

Tenkte kanskje å kjøpe turkis tripp trapp, da blir det jo to ting i samme farge. Men det var og et poeng at fiskene har mye farge i seg selv. Hmm...for se hva jeg gjør...

Takk for tipsene, tar gjerne imot fler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...