Gå til innhold

Er det farlig med lakser-olje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan ta dette for å sette i gang,men har og hørt at det kan være farlig?

Noen med erfaring eller viten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling på om det kan være farlig. Men min mor sa hun hadde brukt det så derfor tok jeg en skje ved første fødsel, vet ikke om det var tilfedig men fødselen startet den kvelden. Og så var det et stort pluss at jeg hadde fått tømt meg!

Skrevet

Ja det er farlig, ikke vurder det engang.

Det kan sette igang, men det kan ogsaa gi mer alvorlige virkninger.

I beste fall ender mamman bare med en ubehagelig tur paa doen. I verste fall kan babyen bli stressa og ende paa intensiven.

Skrevet

Jeg har hørt at lakserolje og andre avførende midler kan sette igang såkalte "pang fødsler", at ungen kommer ut alt for fort. Hadde heller prøvd å gå en tur i godt tempo eller prøvd en runde med sex hvis du ønsker å få igang ting;) mye mer trygt da gitt:D

Skrevet

nei er ikke farlig hvis du ikke tar så mye.. har tatt 2 skjeer, jeg tørte ikke ta mere. men jeg hadde ingen virkning i det hele tatt... var bare på do noen ganger...

men hvis du tar hele flaska så kan man begynne og snakke att det er farlig.. men ett par skjeer kan ikke ta noe skade... bare begrens mengden...

Lykke til!!

Skrevet

Jo, det er FARLIG, og jeg snakker av erfaring!

Og det er farlig at folk sier at det ikke er farlig. Dette fører til at flere prøver det, og så skaper det mange farlige og unødvendige situasjoner!!!

Jeg prøvde et par skjeer ved forrige graviditet, og det holdt på å gå fryktelig galt! Vesla endte på intensiven i 15 dager..!!!

Så vær så snill, IKKE prøv dette! Ta heller i bruk mer "uskyldige" midler som sex, stimulering av brystvortene (noe som visst nok skal være effektivt), vindusvask, gåturer osv.

Men uansett, babyen kommer ikke før den er klar, samme hvor mye man prøver...

Kos deg heller den siste tiden, samle krefter til det som kommer, for det er en stor oppgave du har foran deg! :)

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

jeg tok et par skjeer når jeg gikk med min første. men det skjedde ikke noe annet enn at jeg ble sittende på do i noen timer å ha vondt i magen. lakserolje sies å være farlig fordi det kan stresse babyen til å bæse i fostervannet, og det er farlig. da kan de i værste fall få hjerneskade, og det ønsker en jo ikke. så prøv heller noe annet sier jeg og.

når det gjelder at alle sier at babyen kommer når den er klar, så er jo ikke det sant heller. ikke alle gravide kropper klarer og sette i gang en fødsel. men prøv det som går ann som ikke er farlig, så kanskje er du heldig å kommer i gang. ellers er det bare å vente desværre til du får hjelp fra sykehuset om det ikke skulle starte av seg selv. vet selv hvor vanskelig det er å kose seg den siste tiden. ikke mye kos å sitte å ikke få til noen ting fordi en er så svær og har hovne føtter, og er sliten og lei. lykke til=)

Skrevet

Akkurat nå er jeg glad for at jeg er så skeptisk som jeg er til atl mulig.

Ei jeg kjenner har sagt at jeg bare må si fra hvis jeg vil ha litt lakserolje til henne. Jeg begynner på uke 38 i morgen.

Hun mente det sikkert bare godt, men ALDRI i VERDEN om jeg tar ei lita skje en gang. Og når jeg leser her hvor farlig det kan være...

Babyen får komme når den er klar for det, og hvis det ikke setter i gang av seg selv så må jeg jo bare settes i gang.

Var skeptisk til akupunktur og, men har begynt med det nå.

Prøv heller noe som er ufarlig. Gå turer, ha sex osv. Vet jo ikke om det hjelper men.

Ikke prøv lakserolje. Hun jeg kjenner ble sittende mye på do. Tror ikke det skjedde noe mer. Men det kan jo være farlig.

Skrevet

Ikke ta det. Det er utrolig kvalmt gir sterke magesmerter og ka gi styrt fødsel. Når livmora ikke får hvilt mellom riene så har heller ikke babyen din det bra, dt nedsetter blodgjennomstrømmen i moerkaka og dermed mindre oksygen til babyen din.

Akupunktur og sex er bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...