sommerfugl i magen ;) Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg var på kontroll onsdag (37 uker) og da hadde sf-målet stoppet litt opp. Legen mente det kunne ha med at babyen har sunket ned i bekkenet, og vanskelig å måle nøyaktig. Hun ville likevel sende meg til en ekstra UL, bare for sikkerhets skyld, siden jeg er så nær fødsel. Ved forrige kontroll gjorde kurven derimot et lite hopp, så jeg er fortsatt innenfor "normalen". Nå går jeg og venter på time til UL. Er ikke egentlig bekymret, tenker at det er litt tilfeldig hvor nøyaktig de greier å måle...?? Har kun gått til lege, så det er samme person som har målt hver gang. Noen andre som har opplevd dette???
tjorven75 Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Opplevde det med begge de to forrige, det var bebisene som hadde sunket langt ned i bekkenet. Men ble sendt på ekstra ul for sikkerhets skyld og alt var som det skulle
sommerfugl i magen ;) Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2008 Godt å høre =) Satser på at alt er bra her også
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Det er ganske normalt når det nærmer seg termin. Folk måler forskjellig (selvom det er samme person, kan målingene varierer litt også), og grunnen til lavere SFmål er sannsynligvis som legen sier, at babyen er på tur nedover i bekkenet.
Sjokoholikern Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Jeg opplevde akkurat det samme! SF målet hadde stoppet opp så jeg ble sendt på ul for å sjekke om babyen hadde vokst nok. Men babyen hadde bare sunket veldig langt ned i bekkenet ) Ikke så lett for legen å måle når bekkenet er i veien... Alt var kjempefint, og babyen var akkurat så stor som hun skulle være! Legene sender oss bare på ekstra kontroll for å være på den sikre siden. Det er fint å vite at de tar godt vare på oss ;o)
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 det samme skjedde med meg de to forrige kontrollene, nå ligger jeg på det hvite feltet. jordmor ble litt bekymret selvom bebisen har lagt seg langt nede i bekkent, så hun sendte meg inn på en ul, viste seg at bebisen er litt mindre en normalen (ikke mye, bare 13% avvik) men den hadde det bra, men skal tilbake den 26 mai for en ny ul for å se om den vokser som den skal da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå