Gå til innhold

Allergisk anfall....


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Hei!

I går kveld skulle jeg gi tulla mi 6 mnd grøt for første gang. (Ne`sle med frukt)

Det var ikke mye jeg fikk i henne, men jeg dyttet litt i og hun spyttet ut. Mens jeg sitter der og prøver ser jeg bare at hun får blemmer på leppene og at en hissig rødfarge sprer seg utover ansiktet.

Avslutter umiddelbart matingen og gir henne en "sup" morsmelk. Hun er i fin form og jeg går for å stelle henne. Mens hun ligger på stellebordet begynner hun å kaste opp. Det hele er over på noen sekunder, men snakk om tømming! Stakkars tulla mi..... Etterpå er hun i akkurat like godt humør som før oppkastet!

Er ikke i tvil om at det var en allergisk reaksjon. Men, var det tørrmelka, hvetemelet eller sviskesaften hun reagerte på? Har ikke lyst å prøve ut noen av delene i tilfelle hun får en ny reaksjon....

Noen som har barn med allergi? Hva reagerer de på? Hvilken grøt gir dere?

Knip.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

nå har ikke vi begynt med grøt ennå,skal begynne te uka. men ett tips som de gav meg på hs var at når vi skal begynne å venne de små med grøt, då var det lurt å begynne med noen te skjeer omgangen også burde mann begynne med 4 mnd grøten i første omgang , viss barnet ikke var vant med fast føde eller mme. Det er lurt å begynne med grøt midt på dagen , slik at kroppen kan bli vant med grøten...

 

men prøvd dere litt frem når det gjelder grøt. vi har kjøpt inn små folkgrøt uten smak, men vi skal begynne nå snart da. får se.. kunne vell tenke meg å amme til han var ett år:) men det går jo ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fæl opplevelse kan jeg tenke meg.

 

Jeg var redd snuppa hadde gluten-allergi en stund (hun fikk utslett av malt-ekstrakt). Mais-grøten fra Nestle (fra 4 mnd) er jo glutenfri, og hvis du blander med morsmelk unngår du melk også.(nan er jo basert på kumelk) Mais-grøten smaker nesten litt søtt, og var veldig populær her... Prøv uten svisker eller annen frukt, og kun noen teskjeer for å sjekke reaksjonen hennes.

Risgrøt (fra nestle) er også et alternativ, men den smaker utrolig lite. Kan bli for kjedelig uten frukt på...

 

 

ps. vi bruker havre- og hvetegrøt nå så det var ikke cøliaki her i hverfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker for gode råd!

Har pleid å gi litt risgrøt(ne`sle) med morsmelk tiidligere. Hun er ikke helt overbevist om at det er noe hun synes er godt, men hun har iallefall ikke fått noen reaksjon på den.

Grunnen til at jeg ga 6 mnd grøt var at vi var på besøk og det er mye lettere å lage grøt som blandes med vann. MME liker hun ikke, så å lage grøt av det er bortkastet energi. Det spiser hun ikke. Og å pumpe seg for å lage en liten dert grøt er pes når man er på besøk. (er en dårlig mor som velger lettvindte løsninger)

Knip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, smarte meg leser ikke på grøtpakken så blander etter gammel vane.. har blandet 6mnders grøten med mme istede for vann.. hihi

 

ingen reaksjoner her, men du må nok bare prøve deg frem hva det var hun reagerte på..

huff, hørtes ut som en ekkel opplevelse det der!!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...