Madamina Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Er så lei av å ikke føle meg uthvilt når jeg står opp om morgenen og at jeg ikke har energi til annet enn tv når jeg kommer hjem fra jobb kl 20 om kvelden. Har nesten ikke vært sosial de siste 4 mnd og blir sånn panikktrøtt om jeg legger meg for sent. Jobber 110% ettermiddag/kveld med en snart to-åring hjemme på dagen. Heldigvis sover han 2 timer om dagen enda, men da må jeg gjøre en del kontorarbeid (er næringsdrivende). Mannen min er full av energi og merker at jeg er blitt så slapp. Han er selvsagt forståelsfull og tar gjerne minstemann om natta og morgenen. Var ikke slik i forrige svangerskap. Når kommer energien? Handler det bare om å få spist skikkelig? Starter uke 18 nå. God natt. Sovner 1 minutt etter at hodet er lagt på puta hver kveld.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hei;) Er 19+1 og har masse energi akkurat nå! Skal få gjort alt jeg har tenkt på å få gjort, men som alltid blir utsatt pga etter jobb er jeg helt skutt somregel. Er ikke sånn fryktelig sosial da som jeg var før, men skal ting kunne fungere hjemme og ikke minst arbeislivet så må man ofre noen ting.
Makko med to små gutter Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Er i uke 26. Hadde sjelden en ledig time før jeg ble gravid, var hjemmom å spiste middag, før jeg dro på trening av ett eller annet slag, gikk på lang tur i skogen med bikkja el. fant på noe annet... Nå ligger jeg bare rett ut (prøver å være flink til å trene styrkeøvelsene mine hver dag, slik at rygg og bekken holdes i sjakk). Leser i bøker ol at i 2trimester da skal energien komme... jeg er snart ferdig og har ikke sett snurten av energien jeg, desverre. -Må kanskje legge til at jeg sover dårlig, sikkert mindre enn før jeg ble gravid...
shari_z Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Er i uke 18 jeg òg, og har ikke energi i det hele tatt. Ikke bare det, men jeg er sykemeldt og har vært det siden november, så det at jeg har mye å gjøre gjelder ikke. Har en 6 åring, men hun er flink å ordne seg for skolen, og så leker hun ute når hun er kommet hjem. Så når jeg har det så lett, har jeg lurte på hvorfor jeg er så trøtt. Jeg legger meg tidlig, kl 21 og sover helt til kl 7, og det er ikke uvanlig at jeg sover et par timer i løpet av dagen fordi jeg klarer ikke holde meg våken. Kom til at det må være alderen. Jeg er 38 nå og merker at det er mer vanskelig denne gangen enn det var de 2 første gangene (da gikk det bra med energi i 2. trimester). Men så fikk jeg brev av legen fredag: "Lave jernverdier. Anbefaler tilskudd." Håper det er det som gjør at jeg har ikke energi og er så trøtt. Det som er rart er at jeg tar tilskudd, men tydeligvis er det ikke nok. For min del, så håper jeg energien kommer når jeg har kjøpt jern tilskudd og fått den i kroppen. Ellers så tenker jeg at jeg får ikke før om et par år, etter ammingen er slutt og barnet er i barnehagen. :-)
Vilde08 Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 21+4. Energien begynte å komme tilbake i uke 17, å nå er den vel stort sett som før jeg ble gravid, men klart at man merker en stressa hverdag mer enn ellers..... Jeg har funnet ut at det lønner seg å ikke planlegge så mye! Setter lista litt lavere for meg selv:) Hvis jeg har overskudd til jobben, husarbeid, trening, samboern og sosialt samvær så er det BONUS! Ikke noe jeg MÅ eller SKAL. Prøver ofte å kombinere jeg da. Får med noen venniner når jeg går tur med hunden eller trener, så kan jeg krysse to ting av lista mi:) Å vil folk ha meg med på byen, ja vel, men da kan jeg ikke være med på festen. Da må jeg heller være hjemme og sove, så kan jeg møte dem senere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå