iznogood Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Atlså - her forleden var jeg ute og prominerte i Bergens gater på høye hæler (er ikke hver dag denne damen er byfin - og det virket litt teit å skulle gå på fancy spisested i uttråkkete nike, som er godskoene) Dessverre hadde ikke jeg tenkt på at i store deler av Bergen er det brostein. Dårlig fuget brostein, som er pitteliten. From hvert skritt omtrent satte jeg hælen fast mellom steinene. Det ble noe uelegant og ugrasiøst gjennom Bergens gater. Så da må jeg ha nye fjollesko med litt kraftigere hæl. Og hvilken farge skal jeg gå for? http://www.zappos.com/n/p/dp/28927351/c/106.html Eller skal jeg kanskje ha noen helt andre fjollesko? (mao. var de stygge?)
Maud Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Man må være forsiktig med fjollesko på brostein, det er helt sikkert! Fikk du ingen fornuftige meninger der inne på det andre forumet? Trenger du enda flere meninger herfra? Dette er vel ærlig talt ikke mitt domene, jeg trives best med flate og nokså kjedelige sko. Trenger hæler for å kompensere for manglende høyde, men fikser ikke å balansere. Jeg synes allikevel at de mørke ikke er fine. Hadde tatt enten den lysebrune eller den grå. Eller lett etter noe helt andre sko da, men jeg kan som sagt ikke dette feltet, Fjollesko altså ;-) Først leste jeg fjellsko og skjønte ikke helt hva de hadde med denne typen sko å gjøre :-D
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Nei, på det andre forumet ville de ikke bry seg om meg og mitt skobehov der jeg desperat strakte ut en hånd i all min skousikkerhet. Skulle jo tro at kvinner over 35 hadde dreisen på å bedømme både sko og farver... Men her inne får jeg stilsikre svar :-) Fjellsko - det må være for den gangen jeg skal gå 7 fjellsturen :-D Helt klart også et godt valg på brostein - men litt mindre byfint enn jeg hadde ønsket meg. (Altså litt for mye hverdagsmeg) Da tar jeg de lysebrune (de likte jeg også) og så blir det spennende å se om de passer, om de er anvendbar på brostein, og om hele garderoben må skiftes ut fordi der er kommet nye sko. Likevel - de brune vil stå bra til Aleksander skinnjakken jeg kjøpte brukt på finn.no for kr. 100 (den enes mislykkede nutrilett kur - den andre jakke :-) Konklusjonen er uansett at nye fjollesko på bergensunderlaget vil funke bedre enn det sure brevet jeg skrev til ordføreren om vedlikehold og hele pakken :-D
phantomet Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har nå studert disse skoene nøye...*ler* og har t.o.m. konsultert den mest motebevisste i hulen (mannen) for input og meninger... Vi har kommet frem til følgende... *ler* i vår billabong... *Skoene var frekke og morsomme. *Blir garantert et løft til et stilig antrekk/kjole *Blir antrekket for frekkt er det vel en sjanse for at skoene vipper det hele... *Farge etter hva slags klær de skal brukes til (Jeg ser for meg deg som akkurat den fjonge morsomme typen som trygt kan stille i disse skoene, uten at noen hever et øyenbryn annet enn i beundring...).
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Åååå, kjempeklem til deg og by proxy til phantommannen! Da har jeg bestilt både de lysebrune og de grå (Sjanse for 2 par som ikke passer :-D ) Deg skal jeg spørre om råd flere ganger, skal jeg bare si deg :-)
Dailis Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Den erfaringen har jeg gjort meg i Bergen også......:S Stilige sko da. Jeg synes de svarte eller svarte og beige var fine jeg. De grå og forresten. Men det er vel det min garderobe består i, svart og grått. Så jeg er kanskje litt farget av det, hehe. Jeg skulle ønske jeg kunne bestille slike sko. Men jeg er da født med føtter som stort sett ikke går inn i annet enn tåsandaler. Så fancy sko for meg betyr sinnsvakt vondt(om jeg da klarer å presse dem nedi).
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2008 Synd du ikke var ute og spaserte med meg, da - så hadde vi vært to som så noe ehh... ulur ut :-D Du skal ikke være slem med føttene dine og ta på deg sko som du dauwer av, det er viktig! Fancy sko skal bare være måtelig vonde - ikke sinnsvakt vonde. Ellers har de kjempestort utvalg i finurlige sko for de fleste føtter der på zappos.com (selv om en må tippe & gjette en del på passofrm)
Dailis Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Ja:P Jeg har slike føtter at jeg går igjennom 3 butikker og kanskje kanskje finner ett par som passer. Så jeg er mye barneint utenfor her på sommeren:P
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2008 Er ikke noe som er bedre for kropp & sjel enn å vifte med bare tær i gresset! Det gir så mye sjelefred at neste ikke noe annet kan sammenliknes :-) Jeg har sluttet å gå i butikker for å kjøpe sko - men det er fordi jeg minimum må ha med meg 2 småtroll og da kan jeg like godt shope på nettet :-) Men det må være litt ergerlig å ikke finne noe som er deilig på foten, da.
Dailis Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Hadde det ikke vært for at det straffer seg hadde det vært supert:P Nei, sko er ille. Jeg kjøper ett par pr sesong. Toppen. Helst mindre. Jeg kan ikek kjøpe fra nett siden sannsynligheten for at de ville passet er minimal.
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. mai 2008 *host* *kremt* jeg innrømmer å ha en egen hylle med sko-kjøpt-på-nett som passer ei.... er ikke bestandig det klaffer, nei :-)
Dailis Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Haha. Ja, da er det ikke bare meg da... Men hos meg ville nok den hyllen dominert. Men det hadde vært drømmen da.
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2008 og så kjøpe jeg et par sko en butikk. de var så stilige og så var de så billige - og innerst inne viste jeg at de ville aldri passe :-) (og det gjorde det absolutt ikke heller) da er man passe dust :-D
Dailis Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Hahaha. Men hvem har vel ikek gjort noe slikt? Selv om jeg må innrømme at jeg har noen fler klesplagg i den kategorien enn skopar,,...
iznogood Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2008 Takk for din åpenhet! Da kan jeg stå frem og innrømme at: *det har jeg også* :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå