Mårud Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Har en 6 åring som har skikkelig dårlig ånde.Har hatt dette i ca 2 år nå.Legen fant ingenting i halsen.Hva kan dette komme av? Lukter ille selv etter tannpuss.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Har hørt at "ting" som blir liggende mellom tenna kan gi dårlig ånde. Har du prøvd med tanntråd på han?
Mårud Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Nei,kanskje jeg skal prøve det.Men kan ikke tro at det gir slik lukt,hver dag,hele tiden.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har hørt at noen mennesker har en slags "krås" i halsen hvor det samler seg ting. Husker ikke hva dette var, men det gir dårlig ånde.
katlinka Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Det første som slo meg var at det kanskje er noe i kostholdet som gjør at han/hun får dårlig ånde. Kanskje prøve å kutte ned på bruken av hvitt mel f.eks. som kan gi grobunn for "sopp" i kroppen. Jeg er ikke noen ekspert på området, men kanskje en homeopat eller annen naturmedisiner kunne tatt en kikk på ham/henne.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Vet ikke om man kan bruke Corsodyl munnskyllevann på så små, men det er et bakteriedrepende munnskyllevann som du får kjøpt på apoteket. Jeg får i perioder der jeg er forkjølet sånne ekle gule klumper i "hulrom" i halsen, som lukter helt forferdelig. Men det går jo over når jeg ikke er forkjølet...
Sjokoladekaka Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Korleis er magen(avføringa)? Har erfart med eine ungen her, at hard mage kan gje dårleg ånde. Her var det så gale at til og med huda lukta til tider.
Mårud Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2008 Bruker egentlig ikke så mye hvitt mel.Er ganske sunn hos oss.
Sjokoladekaka Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Då reknar eg med at der ikkje er mykje sukker i kosten eller snacksen, heller:) Sukker kan gje dårleg ånde.... Pussar du tunga hans ved tannpussen? Kanskje det kan hjelpe. Drikk han mykje melk? Kanskje det kan vere det? Kva har endra seg i kosten sidan før dårleg ånde? Stort sett så går det over av seg sjølv:) Der skal finnast ein eller anna sugetablett, som kan ta knekken på dårleg ånde. På apoteket, eg huskar ikkje namnet i farten:) Eit eller anna mineral? trur eg det var.
grå :) Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 fått ham undersøkt hos spesialist da? hvis det har holdt på i to år så er det jo greitå få det skikkelig undersøkt hos feks ønh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå