Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Skal skaffe oss søskenvogn, men aner ikke om jeg skal gå for en trehjuling eller en firehjuling. Har aldri prøvd å trille en trehjuling engang,så jeg aner ikke hvordan det er. Tenkte kanskje at en såpass bred vogn med fire hjul ble veldig stiv og tung,og vanskelig å håndtere. Noen som kan hjelpe meg litt? Erfaringer? Og hvordan er den med firehjulinger med svingbare hjul? Orker ikke å kjøpe en dyr vogn, da den ikke kommer å bli så veldig mye brukt. Har sett meg ut en carena søskentrille,eller emmaljunga. Utvalget her jeg bor en minimalt.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Da hadde jeg gått for emmaljunga med 4 hjul:) Har liten tro på Carena sine vogner og liten tro på emmaljunga sin 3hjuling...
Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Ok. Jeg har egentlig ikke peiling, derfor jeg spør =) Finnes to barnevognforhandlere her,de fører bare simo,basson,carena og brio. Så gudene må vite hvor jeg skal få tak i en.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Min erfaring er at jeg holder meg til Simo. Dvs om jeg skulle hatt flere barn og ny vogn igjen, hadde jeg uten tvil gått for Simo:) De kan være noe tunge de vognene. Men de er gode, gode for ungen, for den som triller og de er solide! Har hatt en ny utgave fra emmaljunga, hatt litt for mye styr med den, til at jeg kan si at jeg er helt fornøyd. Har hatt Carena og den likte jeg ikke. Basson har ei venninne og synes den knirket alt for mye etter alt for kort tid. Brio har jeg ingen erfaring med. Synes den Happy-vogna deres er ok av utseende da:) Har hatt flere simo og har allitd vært fornøyd. Var også fornøyd med emmaljunga sporstvogn med 4 hjul:) Lykke til med vognvalg:)
Mamma2OO5 Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har carena. Den er kjempe ålreit synes jeg. Veldig lett å trille. Overraskende lett faktisk:o) Eneste er at baby ligger fra deg når du triller. Jeg liker best å ha baby mot meg, men det går greit:o)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2008 Ok. Ja jeg kunne aller helst tenkt meg en carena double swing,men gidder ikke bruke så mye penger. Er forhjulet svingbart eller?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Har nettopp kjøpt en Carena 3-hjuling. Har ungene vendt fra meg, men det er plastvinduer så jeg kan følge med på dem i kalesja =) Virket stødig og god - guttungen på 3,5 har klatra rundt på den og den stod helt fint. Kan snu på stedet og er veldig lett å trille. Hadde sist en gammel vogn med fire hjul, men den var veldig tung...måtte jo dytte håndtaket ned(så forhjula letta bakken) hver gang jeg skulle svinge. Den vi har nå kosta 2999,- synes det var billig =)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Jeg trur det er den røde på bildet her vi har kjøpt - med svingbart forhjul(det kan låses også): http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=13412153&sid=xz8refh80Sp686463&WT.svl=Link Gikk en to timers tur med mini på 1,5 og lille på 3,5 her om dagen og den var kjempegod å trille =)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2008 Har sett ut den vogna der, bare at den koster 1990kr med svingbart forhjul hos et annet firma =) De har også Carena tvillingtrille med fast hjul til 1990kr på Reflex her, lurer på om jeg bare skal slå til på den. Det eneste jeg bekymrer meg for ang trehjulinger,er hvordan de er på vinterføre. Da jeg bor i nordnorge,opplever jeg mye rart for å si det sånn. Mye sørpe/hålke og sånn.
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 Går fint med 3-hjuling på vinterføre:) Og utfra innlegget mitt i går, er det selvsagt stor forskjell på singel 3-/4-hjuling mot en tvillingsak... Vil bare tipse deg om GT sport vogner, det jeg har hørt er de hvertfall bedre enn Carena, jeg har fortsatt liten tro på de, hehe Lykke til med vognvalg!
mams-til3 Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 jeg hadde også carena 3-hjuling.var veldig fornøyd med den..evldig lett å trille.over all forventning faktisk.kan ikke huske eksakt hva jeg betalte,men tipper rundt 2000-2500.jeg har nå kjøpt ny trehjuling til minstemann for jeg var så fornøyd med forrige. lykke til
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Min Teutonia team s4 vender på en 5øre :-) Men den koster litt da, hvis man skal ha en ny...
Djoolia 07+08+12 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2008 Takk for svar alle sammen. Er det stor forskjell på fast og svingbart forhjul egentlig?
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Slipper jo de tunge "vippene" da om du har en med svingbart forhjul. Da svinger du bare der du står:)
mams-til3 Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 jeg kjøpte nå med svingbart som jeg kan låse.jeg har bare trillet ute i det fri til nå og da har jeg hatt hjulet låst.føler vognen vingler fælt om det skal være svingbart.men mulig det er good på kjøpesenter o.l.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. mai 2008 Tror jeg skal gå for denne jeg =) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13365305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå