Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 20 mnd. Er nå gravid igjen (var ikke meningen og var fulla). Det går ikke bra med meg og samboer i det hele tatt, bor nesten bare sammen siden vi har hus ilag! Har fått meg ny jobb (vikariat), begynner Tirsdag (har ikke sagt det til sjefen). Har fått time på sykehuset til abort onsdag, MEEEN er så i tvil :-( Alt bare er så urettferdig nå!

Vil flytte, både vil og ikke vil ha et barn til nå.

Hva har jeg krav på som alnemor til 2? Noen som vet?

Hilsen en tårefylt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke gi deg noe råd.

Ville bare sende litt omtanke.

Skrevet

Det er et valg oppil deg som bare du må føle hva som er rett!! Hvis du er så usikker, ønsker du kanskje barnet?! Tenk nøye gjennom det og IKKE gjør noe du vil angre på!! Vet ikke hva du har krav på som alenemamma med to, men du kan klare det!!! Lykke til:) Hilaen mamma til 2:)

Skrevet

Du må snakke med Nav trygd. Du kan ha rettigheter på overgangsstønad, dobbel barnetrygd og barnebidrag. Kan være du kan få tillegg til barnepass også. Lykke til. Det eneste jeg kan si er at dersom du er i tvil om du vil ta vekk barnet, så kanskje du ikke skal gjøre det? Hva heller du mot selv? Er jo viktig at dere kan samarbeide om barna selv om dere ikke lenger skal være kjærester.

Skrevet

svarte deg på småtroll 0-1år eg :)

Skrevet

Kjære deg.. Dette er ikke lett.

Men jeg vil gi deg et råd.. Ikke ta abort hvis det er noe som sier deg at du ikke skal det, da vil du sannsynlig komme til og angre på det senere.

Sier ikke det fordi jeg er imot abort, men fordi jeg snakker om erfaring..

Tenk deg nøye om nå! Gjør det som er rett for deg, bare deg. Om du blir alene med disse to, så går det nok helt sikkert bra.

Du vil få overgangsstønad (10300 - skatt.. Ca 9000 igjen +/-), tre barnetrygder, barnetillegg (600 pr barn. Tror det er for hvert barn hvertfall), kontantstøtte (om de er hjemme og de er i rett alder), farsbidrag.

Lykke til!!

Skrevet

Huff da,du har noe å tenke på.

Vil ikke råde deg til noe jeg,men gi deg en klem.For dette er noe man må bestemme selv.Men tenk deg nøye om.Ikke gjør noe du ikke vet du med sikkerhet er helt sikker på.

Å slik jeg "kjenner" deg både fra bim og her inne,så tror jeg nok du har bein i nesa.

Alene greier du deg fint i dag.Du har krav på en del.

Mange klemmer fra "ei som også fikk i sept 06"

Skrevet

dette er noe du/dere må tenke godt over. jeg var i samme situasjon for en stund siden. jeg hadde en gutt på 9 mnd, kranglete forhold, dårlig økonomi og midt i å starte en egen bedrift.så ble jeg gravid..

min første reaksjon var at jeg skulle beholde barnet uansett! er liksom ikke helt for abort nå man er "uforsiktig bare" men etter mye diskusjoner fram og tilbake bestemte vi oss for å ta abort alikevel. d var veldig hardt en periode.

jeg tenker ofte på d, å angrer nok litt.. men jeg ser jo også at dette var riktig for oss.skjønner? jeg angrer,men vet at vi på en måte ikke hadde noe valg liksom(sånn som situasjonen var).

jeg tror nok du må finne ut hva som passer deg, tenk over hvorvidt du makter å ta deg av 2 små? å kanskje blir d et veldig tungt svangerskap?

jeg ble så hormonell at jeg hylte å skreik til både mann å barn, d var vel også litt av grunnen til at vi valgte abort, d skulle så absolut ikke gå utover den lille gutten jeg hadde fra før.(men d kan jo hende du ikke er/får d sånn som meg da...)

vi skal ha et barn til når tiden er inne. når vi har kjøpt leilighet, bra økonomi, kanskje bil osv.... nå koser vi oss bare vi 3!!

lykke til!!! d er ditt valg, velger du å beholde d tror jeg nok du greier d kjempe bra, d blr nok travelt en stund,men gud så herlig!!!

føler du at abort er d beste valget for deg så er d nok d, selvom du garantert kommer til å tenke på d på kanskje angre.. men til gjengjeld får du masse tid med barnet du har fra før!

masse klemmer fra ei som vet du har d tøft nå.. =)=)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...