ElleMelleMini Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg får mye vondt hvis jeg spiser hvetemel...og funnet ut at dersom jeg kutter karbohydrater, fungerer jeg mye bedre. Som en helt annen person... Hvordan er det å kutte karbohydrater når en er gravid....? Jeg gjør det ikke for å slanke meg....men spiser grønnsaker og kjøtt/ fisk....Og har funnet et brød uten hvetemel i som funker bra....og jeg spiser mye....men kan det være skadelig? Takker for svar... ;o)
sprellefant.no Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Hei-hei. Jeg står også på lavkarbo - kosthold, og satser på at det skal fungere greit. Har faktisk økt mengden karber i det siste - rett og slett fordi jeg har hatt sykt lyst på pasta og ris! Vet ikke noe sikkert her, men har ikke funnet noe som tyder på at det er skadelig å spise lite karber....
Qvinde Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Stor forskjell på raske, og langsomme karbohydrater her da. De raske karbohydratene i form av lyst mel, raffinért ris, sukker og pasta, burde en uansett kutte ut. Men de langsomme karbohydratene som du finner i epler og ellers grove produkter med mye fiber, må du sørge for å få i deg. Håper det hjelper:) Lykke til!
Sprutt Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg spurte legen min om dette, han sa at det ikke var noe problem så lenge jeg ellers spiste ofte, sunt og regelmessig. Han mente at kroppen uansett ville ta til seg nok karbohydrater til at barnet ville utvikle seg sunt. Jeg har over lengre tid ikke spist pasta, ris, potet eller hvetemel - synes også det fungerer veldig bra for kroppen ellers!
ElleMelleMini Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2008 Å så bra...nå ble jeg glad. Høres helt rart ut, men kroppen min er som natt og dag når jeg kutter ut karbohydrater. Men skal til Homeopat på mandag, så håper hun kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg ikke tåler så bra! Takk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå