Mogop fikk augustgutt Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg må bare presisere noe jeg skrev i en annen tråd: JEG HATER THUJA -THUJA ER STYGT Sorry, alle Thuja-fans, jeg måtte bare ha dette ut av systemet!
wirre;o) Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg også! Og den jæv--- naboen har satt opp Thuja-hekk mot min veranda. Perkele assa! Hilsen dama som har adresse Thujaåsen
Mogop fikk augustgutt Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Sorry, har liksom ingen god grunn. Bare at det er utrolig mye stygg, ustelt, flekkete Thuja rundt omkring... det er nemlig ingen enkel plante å få pen tror jeg. Det verste er sånne pistrete hekker.... eller noen som har plantet en liten og søt en ved inngangen som pluttselig er fire meter høy ;-)
Little P & D Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Ååh.. derfor ja:) Hehe.. bor i leilighet jeg så har ikke det problemet enda..
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Grunn: Thuja er uoriginalt, kjedelig, slitsomt, blir brune og stygge. KAn evt aksepteres hvis man planter klatreplanter som vokser i hekken.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Hvorfor hater du thuja da? Kan liksom ikke se hva som er verdt å hate ved en plante.....?... Er det fordi Thuja har blitt den nye "folkehekken" og fordi mange vil ha det siden den vokser såpass raskt? Er du liksom litt på grensen til en plantesnobb som *hater* en plante bare fordi det er mange som har den? Forklar meg gjerne hva som er så grusomt stygt ved en thuja.... for meg er det nemlig en grønn buske... og jeg kan ikke se hva som er stygdt ved den.....
petite fleur Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Aner ikke hva det er engang, har ikke en eneste grønn finger, så den er grei! Hilsen ei som har tatt livet av 3 kaktuser.
prekæs Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Man skal se årstiden på planten, ja. Eviggrønt er safe men zzzzzzzzzz.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. mai 2008 Er ingen plantesnobb, nei -har en hekk av junisøtmispel og en syrinhekk, og er det noe som slår thuja som folkehekk så må det være disse sortene! Jajajajaja, hater er jo et sterkt ord. Synes Thuja er stygt, og det passer liksom ikke inn i Norge. Har svart lenger opp.
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Ja. og jeg vil nå ikke akkurat påstå at tuja er eviggrønn. heller evig brunaktig.
prekæs Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Helt ærlig. Den kan være grei hos andre. Jeg vil se blomstring og knoppesprett. Har riktignok rododendron og en furu som har sådd seg selv. Foretrekker hurdalsrosene mine likevel:)
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #15 Skrevet 11. mai 2008 Hehe.... ok.. da så... Så svaret etter at jeg hadde skrevet mitt svar ) Du ville nemlig ikke vært den første som bare MÅ "hate" noe bare fordi det er noe folk flest har.......... Personlig synes jeg fortsatt at thuja er en grønn buske... kan komme på mange ting som er styggere enn det..... så det så ;o) (btw... jada vi har thujahekk... og den er ikke brun og heller ikke pistrete... den skjermer fint, og siden den er eviggrønn så skjermer den like godt om vinteren.... et must for oss.... )
Mogop fikk augustgutt Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2008 Ja, jøss -det er ikke sånn at jeg sitter i hagen til folk og kritiserer thujaen, men i min hage finner man den ikke (til nød i potteversjon som juletre på trappa om vinteren)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå