Novemberbolle Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Hei! Nå følte jeg det var på tide å få ut alle tankene som surrer rundt i hodet på meg om dagene.. Jeg er gravid med nummer to, og 14 uker på vei. Er veldig redd for at jeg ikke er gravid lengre. Har ikke hatt noen blødninger eller smerter som skulle tilsi det, men tenker likevel på en MA. Fikk mage tidlig, men det kan vel heller henge sammen med at jeg nettopp har avsluttet ammingen, og at jeg naturlig nok legger på meg pga. det. Husker forrige sv. måtte jeg gå over til mammabukser rundt denne tiden. Nå får jeg igjen bukseknappen på olabuksen uten problem. Det er jo en kjent sak at man får tidligere mage med nummer to, derfor skjønner jeg det ikke. Jeg hører andre gravide prater om mensmurriger, stikking, osv. Kjenner INGENTING til det, og det gjør meg naturlig nok bekymret. Er det virkelig noe liv der lengre? Vet at disse tingene jeg nevner her er bagateller, men det gjør meg likevel bekymret. Jeg har vært veldig uforsiktig. Løftet mye på toåringen min, samt løftet mye i forbindelse med jobb. Spiser og drikker veldig usunt også. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre... Blir gal av disse tanken som surrer rundt i hodet. Er i tillegg student, og prøver å lese til eksamen oppi alle disse tankene.. Er det normalt å tenke slik, og er det normalt at det er slik i det heletatt? Skal uansett bestille time til fastlegen på tirsdag, men virker som en evighet. Blir det alt for dumt å kontakte legevakt eller fødeavdeling pga. noe slikt? Vet det ikke er noe nødstilefelle, men blir rett og slett gal snart!
godiva med 3 gull Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Du kan jo ringe legevakten og si du er MEGET bekymret!!! Om de ikke er overfulle tar de deg nok inn. De er der for å hjelpe, så bare ring du. Og er du engstlig pga usunn livsstil er det kanskje noe å gjøre noe med! Spiser og drikker du usunt gjør spiren det også....
Supermamm Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Tror det er veldig vanlig for akkurat den tiden av svangerskapet og være bekymret. Det er for mange før man får mage, før man kan høre hjertelyd og før man kjenner liv. Og mange har også hatt symptomer tidlig som gir seg rundt denne tiden. Selv fikk jeg ikke mage denne gangen før jeg var godt over 20 uker på vei så det er absolutt ikke sikkert man får mage før eller på samme tid som første gangen. Når det er sagt er det ikke noe godt å gå rundt å være bekymret. Kan du ikke ringe legen din på tirsdag og høre om du får komme inn? Det går ann å få henvisning til privat ul, evt oppsøke en privat klinikk selv (sistnevnte kan jo være veldig dyrt da..) så blir du kanskje litt roligere?
Novemberbolle Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2008 Ja, jeg har virkelig skjerpet meg når det gjelder kostholdet. Men er naturlig nok bekymret for alt jeg allerede har fått i meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå