Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har nå full -pumpet meg i 4 mnd og er i grunnen ganske lei av det Har trappet kraftig ned i det siste og har bare pumpet to ganger i døgnet de siste dagene. Foreløbig har jeg nok melk til henne på disse to pumpingene. (har hatt ekstrem overproduksjon kan man si...) Det jeg lurer på er hvordan skal jeg begynne å introdusere mme? Bør jeg blande det sammen med mm eller gi rene flasker med mme? Jeg er så redd det skal bli for sterkt for magen hennes. Noen som har råd å komme med?
velsignet med to Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Så flink du er som har pumpet så lenge! Er noe styr med den pumpingen... Her har gutten får mm, men innimellom har han fått mme av div. grunner, og det har gått helt fint for magen hans. Kan jo prøve å gi en flaske mme innimellom, for å se hvordan han reagerer på det.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 kan jeg spørre hvorfor du heller ikke bare legger henne til puppen istdenfor å pumpe deg?
Dunder Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har også pumpet hele tiden og mini er nå snart seks måneder. Har alltid hatt for lite melk så har kombinert med mme hele tiden. Noen ganger kun en flaske om dagen, nå er det motsatt, kun en flaske mm. Jeg har ikke blandet det sammen i samme flaske - har ikke merket noe froskjell på henne når jeg gir mm og mme (litt mer gulping på mme i begynnelsen)..
Dunder Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Ja, HI, hvorfor har vi ikke tenkt på å bare legge til puppen? Ha-ha!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Fordi jeg syns det er så sinnsykt gøy å pumpe vel...!? he, he... fordi hun ikke klarer å suge melk av meg. Har prøvd i 3 mnd og hun har ennå ikke klart å suge et halvt måltid av meg engang så da gav jeg opp.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 jeg viiiiiissste at det kom til å komme noen teite kommentarer når jeg spurte om hvorfor hun ikke legger han til puppen. det er da lov å spørre uten å få sånne kommentarer?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Hvor lenge skal du fortsette å pumpe Dunder? Er du ikke lei? Får så dårlig samvittighet når andre pumper så lenge...
Manx Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Kjære deg! Ikke ha dårlig samvittighet, for du har gjort en flott jobb med pumping i så lang tid! Jeg synes ikke det er rart at du ønsker å trappe ned, blir selv helt svett ved tanken på pumping, for føler at jeg ikke får det til så godt. Prøv en flaske med mme og se hvordan det går. Hvis hun reagerer på det, går det jo ann å bytte merke. Jeg hadde heller ikke blanda mm med mme... Jeg har gitt en flaske med mme i ny og ne når jeg har følt at jeg har hatt for lite melk. Prøvde først nan, men bytta til Hipp, og det gikk veldig greit:)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Fra en helt annen Anonym og erfaren fullpumper: Nei, ærlig talt jeg synes faktisk det er et tåpelig spørsmål, og nesten litt nedlatende også, så jeg synes du må forvente kommentarer når du sier noe sånt. Pumping er et mareritt, og INGEN ville gjort det frivillig i 4 måneder hvis det hadde gått an å legge barnet til puppen og bare amme ivei.
Smiiil :o) Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Jeg fullpumpet i 2 måneder og sluttet helt da jenta var 4 måneder. Vi gav henne mme og hun tok det med en gang. Men noen måltider har vi blandet også. Jeg syns det var veldi leit på en måte å slutte å pumpe. Fer da gikk det virkelig opp for meg at jeg aldri får amme henne. Men nå, en måned etter, er det veldig godt å slippe pumpingen. Skjønner ikke helt at jeg greide det så lenge som jeg gjorde.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Du har vært tapper, og du har all grunn til å være lei! Jeg tror ikke du skal bekymre deg får magen hennes. Tarmsystemet er godt utviklet ved 4 mnd, og de er fysisk sett klare for å takle grøt, og da går det høyst sannsynlig fint med MME også. Du kan evt begynne med en 1'en variant (altså NAN 1 ikke NAN 2), fordi den er litt mildere for magen, men jeg ville bare gitt ivei og ikke bekymret meg. Ha litt malt klar i huset i tilfelle magen blir hard, så kan du ta litt i flaskene. Min første fikk pumpemelk i 6 måneder (trappet skikkelig ned etter 4 måneder og pumpet bare 2 store flasker om dagen frem til 6 måneder) og fikk mme ved siden av nesten hele tiden, men i de periodene jeg ga bare morsmelk var mageproblemene akkurat de samme som da jeg ga mye mme. Nestemann fikk nesten bare mme, jeg hadde bestemt meg før fødselen for å bare pumpe i 6 uker og så gi meg, og det var bare så vidt jeg klarte det, for jeg holdt på å spy bare av tanken på å pumpe meg. (Jeg var litt lei etter pumpingen med førstemann.) Men dette barnet har ikke hatt mageknip i det hele tatt. Jeg har derfor en følelse av at barn som har mye magevondt ofte har det uansett hva de spiser, og at hvis jenta di ikke har mye magevondt av mm vil hun neppe få det av mme heller, særlig ikke når hun er så stor. Du finner mye god hjelp inne på Flaskemelk debatten og på www. flaskeposten.org
Dunder Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Hæ? Hvorfor skriver du det til meg? Hva har jeg gjort? Er aldri anonym..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 HI her ) Dunder, jeg spør fordi jeg lurer... Hvor lenge tror du at du vil fortsette å pumpe? Og hvor mye pumper du? Spør bare fodi jeg lurer på hvordan andre pumpere gjør det.
Ulldott Skrevet 12. mai 2008 #17 Skrevet 12. mai 2008 Som sitter å skriver med en hånd mens hun pumper )
Dunder Skrevet 12. mai 2008 #18 Skrevet 12. mai 2008 Sorry, men det går litt fort her.. Mistolket kommentaren sett i lys av en begynnende pumpe-krangel. Du kan like gjerne begynne med avslutningen nå for det tar litt tid å slutte. Jeg pumper kun 2 ganger om dagen nå, og har gjort det en måneds tid. Produksjonen går nå kraftig ned, og nå er det kun 60-70 mm hver gang. Jeg venter egentlug bare på at melka skal bli borte jeg nå..
OhMyGod!!! Skrevet 12. mai 2008 #19 Skrevet 12. mai 2008 Ikke no farlig å blande mm og mme det blir uansett blandet i magen til småttisen måtte gi både mm og mme på sykehuset med litja mi, da jeg ikke hadde nok melk (var lagt inn ei god stund pga massivt blodtap etter fødselen) å der blanda de som regel detta for det kom til å bli blandet uansett når hu drakk det
neutral Skrevet 12. mai 2008 #20 Skrevet 12. mai 2008 Sååå utrolig flink du har vært!!!:-))) "Full-pumpet" i 4mnd. og da fått nok melk til henne. Du må være stolt av deg selv! Her fikk ikke gutten min tak da det er fysisk umulig og jeg fikk veldig lite melk. Leide en dobbel el.pumpe og holdt på i 6uker. Da ga melken seg:( Det var så mye styr og jeg ble fullstendig "amme-overkjørt" på sykehuset, så jeg har veldig dårlige minner... Håper det blir bedre neste gang:) Men nok om det:) Gutten min fikk collett fra dag 2 siden jeg ikke hadde melk og han måtte i lyskassen da han fikk gulsott. Han har alltid fått ren collett. Jeg ga han det lille jeg hadde av mm først, så fikk han en flaske med ren mme. Nå kan du trygt gå rett over på mme og ikke tenk på magen hennes om du ikke orker å pumpe deg lenger. Mme gjør henne bare godt også og skader henne overhodet ikke:-) Min gutt er nå 9mnd. og er en frisk, flott og sterk gutt:-))) Lykke til!
Ulldott Skrevet 12. mai 2008 #21 Skrevet 12. mai 2008 Takk for alle gode ord Nå har jeg gitt henne den første flasken med mme. Det gikk ned på høykant og hun har vært helt rolig etterpå. Jeg har en tendens til å tenke katastrofetanker hele tiden jeg...tenk om hvis atte... Har sett for meg at hun kom til å ligge i en krøll og hyle med vondt i magen.. men det gjør hun altså ikke ) Syns det har vært vanskelig å komme over kneika og gi den første flasken med mme. Nå har jeg liksom på alvor gitt opp amminga. Hadde jeg stått på med pumpinga hadde jeg jo klart å fø henne bare på morsmelk, men jeg er lei og har lyst til å kose meg med jenta mi og storebroren og slippe å være koblet til pumpa halve dagen. He, he jeg har jo minst 20 liter morsmelk i fryseren så vi har litt å gå på. Overproduksjon kan man si ) Takk for god hjelp jenter!
brummemamma- Skrevet 12. mai 2008 #22 Skrevet 12. mai 2008 WOW! Skikkelig imponert over at du har pumpet så lenge, og over produksjonen- skjønner godt at du er lei, pumping er kjempekjedelig - jeg gav meg lenge før deg. Vi har gittblandede flasker, rene flasker med begge deler og magen har vært lik uansett. Etter fire måneder tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for at det blir for sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå