Gå til innhold

Jeg hater at kundene kaller det "blomster"!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Når de sier de må ha noen blomster har jeg lyst å si de får kappe toppen av en snittplante.

Det heter nemlig ikke blomster, det heter PLANTER! Blomsten er det generative formeringsorganet til planten. Blomsten er den greia som ofte har fine farger og ofte sitter på toppen. Hele greia inkludert blader, stilk og røtter heter PLANTE. Er det så jævlig vanskelig å forstå? Er ikke det barnehagekunnskap?

Sånn, der fikk jeg rast fra deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller rast fra MEG, alt ettersom.

Skrevet

Steike.... Du må jo ha et ALVORLIG problem?!

Skrevet

Hei. Jeg skal kjøpe blomster til diverse kasser i morgen.BLOMSTER; HØRER DU. BLOMSTER:)

Skrevet

Ja, men så er det jo nettopp blomsten eg vil ha. Ikkje den delen med blad, stilk og røtter.

Skrevet

Ja, med akkurat dette har jeg store problemer altså! Og i dag er jeg i dårlig humør, så da går det utover kranglesiden.

Skrevet

Dersom dette er det som plager deg mest, så har du sannelig et enkelt og greit liv.

Ord har konnotasjoner. De kan kanskje variere litt fra person til person, men for de fleste vil jeg tro at "blomst" er mer enn selve blomsten, altså stilk og blad.

"Plante" derimot, har gjerne røtter og ikke blomst.

Skrevet

Huffda, håper du skjønner at du ikke har noe i et serviceyrke å gjøre? Jobber du i en BLOMSTERbutikk, eller?

Skrevet

Hehe, dere må ikke ta meg så alvorlig=)

Jeg er bare drita sliten av kunder som sier "nei, jeg vil ikke ha grønt" når jeg snakker om "planter". Jobber forøvrig ikke i blomsterbutikk, men i hagesenter=)

Og jada, jeg skjønner hva de mener=)

Skrevet

Her er det en del kranglere som tar kallet sitt svært høytidelig, så det er bare å ta frem paraplyen og slagstøvlene og forberede seg på litt god, gammaldags 'rennskjete'.

Skrevet

Ja vil man krangle litt på terminologien er det bare å sette seg til rette og vente på pisken=) hehe!

Ække min feil at jeg har blitt prenta inn med at "blomster" er FEIL. MAn blir litt hjernevaska av og til.

Skrevet

Har ikke blomster røtter?

Nå blir jeg forvirra over hva de mener. Kanskje det ER snitt de vil ha? *frustrert*

Skrevet

Du tror ikke for fullt alvor at jeg SIER til kundene at dette irriterer meg?

Jeg er forøvrig svært serviceinnstilt. Kunden har alltid rett=)

Skrevet

Selv om jeg egentlig vet at det er slik du sier har jeg hele livet brukt betegnelsen 'plante' på planter uten blomst. Og blomst på planter med blomst:)

Skrevet

Ja, det er vel det folk flest gjør. Gjorde det samme før nazi-lærer printa inn i huet mitt at det er feil feil feil. Hjernevaska som jeg er vil jeg gjerne innprente andre med det samme. Klarer dog å holde demonene inni meg ovenfor kunder=)

Skrevet

Og sånn for å være helt nøyen på det har vel de aller fleste planter BLOMST, selv om den ikke er synlig=)

Skrevet

Er ikke det en del av jobben din da? Å veilede kundene.

Skjønt man kan bli irritert i blandt.

Jeg har nemlig svært lite peiling på sånt. Men, blir veldig takknemlig når noen kan fortelle meg hvor mange eggeglass i uken med vann den aktuelle blomsten eller planten trenger.

Jeg er nok helt sikkert den kunden dere eksperter ler av bak i kulissene... tenker jeg..

Skrevet

Jojo, skal jo veilede dem men det blir vel å gå for langt å skulle begynne å belære dem i terminologien=) Det er greit nok at de kaller det blomster, men blir irriterende når de begynner å påstå hardnakket at jeg har feil når jeg snakker om "planter" fordi det bare er dem "uten blomst" og at de med blomst heter blomst... for her har faktisk jeg rett!

Ler generelt sett ikke av kundenes manglende kompetanse innen planteverdenen - hjelper dem med det de lurer på og svarer så godt jeg kan. Ler kanskje av dem som bare skal si imot meg fordi jeg liksom bare er en liten drittunge. Og så ler vi litt av de som blir forbanna fordi vi sier ifra at vi faktisk stengte for 20 minutter siden...

(og litt av de med hentesveis, men det er stygt gjort)

Skrevet

Folk som tror de eksperter når de sånn virkelig ikke er det - er jo bare gøy! ..

Ja ja.. men, da har vi oppklart dèt..

Skrevet

Skjønner du blir sint. Bra du fikk det ut her. Sikkert irriterende, når du hører det hele tiden.

Skrevet

Hehe, ja det er jo egentlig litt morsomt=)

Det går helt greit de første 100 gangene om dagen, men etter det begynner det faktisk å bli irriterende...=P

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener kjære, i motsetning til visse andre her (begynner med Ka og slutter med Ma) har jeg grunnleggende biologikunnskaper. Hurra for oss!

Heldigvis er ikke dette et problem jeg må slite med daglig :-)

Skrevet

Heheh=)

Det er ikke enkelt å være smart altså...=P

Skrevet

jeg kalder alle planter med blomster på, for blomster og alle grønne planter uten blomster for planter. nå slipper jeg og irritere deg i det virkelige liv siden jeg ikke kan komme på en enseste setting det jeg trenger og kjøpe verken blomster eller planter. eller foresten brudebukket om jeg skal gifte meg, eller om noen stryker med.

men sånn for kosens skyld fikk jeg litt lyst til og kjøpe en blomst og på den måten irritere noen, kanskje deg.

Skrevet

Du er ute og blotter din manglende intelligens igjen, ser jeg.

Du forsto kanskje ikke hva jeg skrev? For da hadde du kanskje skjønt at jeg ikke snakker om biologi.

Eller flor og fauna, og terminologien der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...