Gå til innhold

hjelp mot kviser?!?!?!?!?!?!?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var gravid sist så fikk jeg alvorlig med kviseutbrudd på rygg og bryst. Det så bare helt forferdelig ut...(Husker jeg viste det til mamma og en venninne av meg, og de ble begge helt forskrekket: les vidåpen munn og med hånda over for å prøve å skjule reaksjonen... ;) Er snart 11 uker gravid med ny baby og har begynt å få kvisene igjen... med tanke på hvordan jeg så ut sist så legger dette en stor demper på tilværelsen for tiden, sommer og alt snart... Har noen av dere et godt råd til meg for hvordan jeg skal bekjempe disse kvisene?!?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk i panna å litt i ansiktet.. alvorlig mye i panna:/

jeg dro til legen og snakket med han om hva jeg kunne gjøre.. og da fant han fram en slags pencillin som er i en liten flaske som man bare presser mot kvisene. dette hjalp meg.. men jeg vet ikke helt om man burde bruke det så tidlig i svangerskap. men om du drar til legen din og spør han så finner han sikkert noe du kan bruke nå allerede.. men husk at han må dobbelsjekke at det ikke skader fosteret..

 

lykke til, håper du blir kvitt kvisene.. er helt forferdelig å ha dem.. men du er heldig som ikke har de i ansiktet værtfall..

 

 

Skrevet

Hei! Jeg hadde også mye av dette i begynnelsen av svangerskapet. Men nå som det er sol ute benytter jeg sjangesen til å sole kvisene slik at de tørker ut. har også tatt bittelitt solarium pga dette har vært såpass ille.. I tillegg er jeg nøye på å ikke bruke foundation i ansiktet, kun en god krem og rense godt med vann. A-creme eller NBG-krem fra helsekost er veldig bra produkter som er milde og gode for huden;) Hjalp meg i hvertfall. Har fint lite nå og er 19+1 idag.

Skrevet

Prøv å smøre med Basiron kvisekrem, du får kjøpt den på apoteket.¨

Jeg har også noen kviser på rygg og brystet. Men smører om kvelden med Basiron, tynt lag.

Når jeg ser at det er på vei til å bli bedre, etter 2-3 dager, så tar jeg en pause. For det tørker ut huden, og du kan lett bli tørr.

 

Vær litt obs for det farger av på klær. Så du må vaske godt morgenen etter. Så ikke sov i den fineste pysjen din når du har det på...

 

Lykke til!

Skrevet

ååå takk for gode råd!!!! :) Sist gang prøvde jeg ingenting nemlig, var bare helt i sjokk...hehe...

 

Det blir en tur til apoteket på mandag OG har heldigvis legetime fredag :)

Skrevet

Jeg fikk mange og store kviser på rygg og overarmer i forrige svangerskap. Jeg synes det hjalp med aloe vera gel. Også skal det hjelpe med sol!! Den antibiotikaen som er til å trykke på, som er nevnt over her, heter Dalacin Liniment. Jeg har brukt det tidligere for kviser i ansiktet; den hjelper godt, men er nok ikke alle som vil skrive ut til gravide....

Skrevet

Sliter med kviser jeg og nå :( Har aldri vært plaget med kviser, men nå har jeg faktisk 5 stk bare på brystet. Er ikke så veldig delikat akkuratt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...