Gå til innhold

Favoritt-navn fra litteraturen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JENTENAVN

Jeg liker veldig godt mange av kvinnenavnene Ibsen har brukt; Hedda, Hedvig, Rebekka, Elida, Agnes og Nora.

Jeg liker også veldig godt navne til forfatteren av "Anne fra Bjørkely" bøkene Lucy Maud.

Ellers er det noen finejentenavn i bøkene til Maria Gripe

( skyggebøkene): Rosalind, Lydia og Carolin.

Fra "Ringenes herre" bøkene er det Sam kaller jenten sin veldig vakkert: Eleanor.

Ellers så vet jeg om en barnebok av Cecilie Løveid som heter " Den riktige vinden". Her heter hovedpersonen Clara-Serena. Det er også fint og spesielt.

Kommer ikke på noen nevneverdige guttenavn i farten, bortsett fra kanskje Albert fra "Albert Åberg"<3

Skrevet

Fra barneboker liker jeg mange av Anne Cath Vestly sine navn: Mina, Milly, Martin, Mons, Morten, Maren, Aurora, Sokrates, Phillip, Andrea, Constanse. Jeg liker også mange av Astrid Lindgrend: Mattis, Birk, Emil, Ida, Lina, Bosse, Malin, Annika, Jonathan.

Fra andre bøker liker jeg veldig godt: Lars Saabye Christensen sine gutter i beatles boka: Sebastian, Gunnar og Ola (liker ikke Kim).

Skrevet

Hedda, Nora, Agnes, Mina, Milly, Sokrates, Aurora, Emil, Ida, Annika, Kasper, Jesper, Jonathan, Bastian, Sofie...

Skrevet

Liker også Astrid lindgren sine! :)

Jonathan fra brødrene løvehjerte

Ronja og Birk

Emil

liker en del navn fra margit sandemo's verden:

Villemo

Vetle

Tarjei

Eskild

Ulvar

Tiril

Are

Brand

Andre navn fra litteraturen: Aurora er jo fint, ja.. kommer sikkert på flere etterhvert..

Skrevet

An-Magritt (Falkberget)

Alberte og Jakob (Cora Sandel)

Skrevet

Kong Arthur og ridderne av det runde bord: Guinevere

Livet og leken: Gervase

Tatt av vinden: India , Scarlett er også kult, men litt for bundet til filmen.

Røvet av vikinger: Sunniva og Una

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...