Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 når legger dere babyen på en md? når er det vanlig å innføre fast leggetid. har bestemt meg for at babyen skal legge seg mellom 21 og 22, meeen han spiser jo aldri til samme tid på kvelden
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Når frøkena var 5 uker så var hun i seng mellom kl 18 og 19...å det funka kjempe godt....kjempe deilig å ha kvelden for seg selv... nå har vi en gutt på 2,5 år også, så det er godt at de legger seg samtidg...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Du kan ikke lage rutiner på en så liten baby. Min er over to mnd, og det er også for tidlig. Han sover mye på dagen, så er han alltid våken om kvelden. Holder han oppe til han sovner av seg selv, så bærer vi han i seng. Så små klarer ikke helt å finne søvnen selv.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Vår er 6 uker å har ingen bestemt leggetid enda, men han slokner som regel i 23 tiden. Snakket med helsesøster som sa at en døgnrytme burde begynne å innøves rundt ca 3 mnd. Før det er det håpløst da babyen styrer døgnet selv. Men det er sikkert ikke likt for alle.
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Hei! Jeg tror det er liiiitt tidlig å tenke på rutiner og leggetider når babyen er bare 1 mnd gammel. De er så nye i verden og utviklingen går så ekstremt fort at ingen dag og kveld er lik den neste. Da min baby var 1 mnd hadde vi ikke leggetider eller noen rutiner ennå og det er helt normalt. Etterhvert som hun ble litt større begynte jeg å merke at hun ble trøtt om kvelden, ofte rundt kl 9. Tror hun var rundt 3 mnd da. Så begynte vi å stelle henne og legge henne i 9 tida. Og så har leggetiden gradvis krøpet nærmere 19 tida. Så begynte hun med grøt da hun var 6 mnd og da ble det plutselig mye mer rutine og struktur. Da ble det grøt-bade-pupp-sove og det fungerer veldig fint nå. Men plutselig er det noe som forstyrrer rutinen litt igjen, som f.eks at det kommer en tann eller at hun er forkjøla eller at hun har en vokseperiode og er ekstra sulten. Ikke bry deg så mye om det hvis du har noen rundt deg som stresser deg litt ang dette med rutiner og tider, det kommer av seg selv etterhvert det. Bare kos deg med babyen din og tenk at så lenge du har det bra og han har det bra så gjør dere det helt riktig!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Enig i at dette er nok litt tidlig. En så liten baby sover jo for det meste, og det er vel ikke noe stort problem å ha den hos dere før dere legger dere og ta den med på soverommet når dere legger dere? Vi gjør det med jenta vårres ennå, og hun nærmer seg 2 mnd. Prøver å time det sånn at vi steller henne til kvelds når hun våkner og vil ha mat på kvelden, så er hun ferdig byttet og fått på pysjamasen. Så er det bare å ta henne med på soverommet når vi legger oss, uten at vi trenger å vekke henne for å bytte osv. Man får jo en del tid for seg selv når de sover i stuen også, samtidig som man har de i nærheten om det skulle være noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå