Gemini7 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har en datter på 5 uker som ble født 5-6 uker før tiden, dvs at jeg nesten er ved egentlig termin nå. Hun var sterk og fin ved fødsel, trngte ikke pustehjelp, kuvøse, lysbehandling eller noe annet. Disse ukene har gått over all forventning, hun sover opp til 20 t i døgnet- og på natta 6-8 timer i strekk!!! Det er visst helt greit sier de på helsestasj siden hun legger på seg masse (340 g siste uka). Det jeg lurer på er om dette er noe som vil gå over (de sover jo veldig mye i magen og de siste ukene før termin), eller er dette et veldig snilt og rolig barn? Hun skriker også veldig sjelden, bare lager litt lyder når hun våkner og er sulten. Spør fordi jeg er redd denne "magien" skal bli brutt, siden førstemann hadde kolikk og holdt på å drive oss fra vettet de første månedene. Vet at kolikk oppstår tidlig, så hun her har nok ikke det. Men lurer på om dette med søvn vil endre seg mye nå som hun blir litt større..? Eller kan vi forvente at dette vil fortsette.. Erfaringer?
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 samme spørsmålet her også, bare at mi er født 4 uker før tiden!! men jeg fikk beskjed om å vekke henne hver 3time frem til hu var ca 3500 gram. og dt er hu nå
Gemini7 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Hvor gammel er jenta di nå da? Jeg vekket henne også på natta i begynnelsen, men de sa det ikke var nødvendig lenger når hun hadde så fin vektoppgang. Over 300 g i uka er jo voldsomt, så mi er vel ca 3.3 nå- skal veies på tirsdag:) Er ditt barn også like rolig og sove like mye? Gjorde evt første barnet ditt det og? Vi er helt sjokka over hvor bra dette går, for hadde virkelig tøffe tak da hun først kom. Hun sov ekstremt lite (ned i 9 t i døgnet, sammenlagt, og sjelden mer enn 2 t i slengen) og gråt ekstremt mye da hun var våken..
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 hu er 5 uker i dag ammer du? jeg ammet men sluttet pga medesiner og diverse.... hu har vært urolig i dag + i går men sover godt på natta (tvi tvi). med nr 1 var det kolikk!! så er veldig lik din situasjon
Gemini7 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 jøss, 5 uker i dag mi også!!! født 6. april. Jeg ammer ja. hun har blitt litt mer våken siste uka, men sover mye og godt. herlig:)
Gjest Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 dæven,hehe.. mi ble født 5.april og er 4 uker for tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå