Gå til innhold

jakke fra gravid blad

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg holder på å strikke en jakke fra oppskrift fra et "gravid" blad, og så lurer jeg på om der er noen som kan hjelpe meg litt med oppskriften...

er kommet opp til ermene... og der står det:

del arbeidet på denne måten:strikk mønster 44m(første forstykke) fell av 5 m, mønster over de neste 91m(bakstykket)fell av 5m(andre forstykke) strikk hver del ferdig for seg

forstykkene: 44m, fortsett med mønster til arbeidet måler3cm før hel lengde. fell av til hals(4,3,2,1,1). fell av ved hel lengde

bakstykke: 91m. fortsett med mønster rett opp til arbeidetmåler 1cmfør hel lengde. fell av de 23 midterste m og strikk hver side hver for seg. fell ytterligere1m i hver side, fell av de 33 skulderm ved hel lende.

når jeg skal felle de 5m på hver av forstykkene, er det 5m på 1pinne eller 5m i 5omganger??

når jeg skal felle av til hals 4,3,2,1,1 hva/hvordan gjør jeg det???

når jeg skal felle de 23 midterste maskene på bakstykket, er det for at det skal bli rund hals??

hva menes med hel lengde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når jeg skal felle de 5m på hver av forstykkene, er det 5m på 1pinne eller 5m i 5omganger??

Du skal felle de 5 maskene på samme omgangen.

Deretter skal du nok strikke hver del ferdig for seg selv vil jeg tro...

Når du feller til hals så feller du på annenhver omgang (ettersom du nå strikker fram og tilbake feller du i begynnelsen av omgangen utfra halsen) første gang 4 m, neste felling 3m så 2, 1 og 1 m.

Du feller de 23 midterste maskene på bakstykket for at halsen skal bli fin og behagelig å ha på... sannsynligvis skal du strikke en halskant etterpå og om du ikke hadde felt til hals først ville denne kanten kunne blitt ubehagelig og irriterende høy i halsen. Dette gjør man både på barn og voksne.

Hel lengde er den totale lengden på den ferdige genseren fin, fra nederste kant til oppe på skuldrene.

Håper dette hjalp.

Skrevet

takk for svar:)

jeg tror jeg skjønte det...skal prøve meg på det i morgen:)

ja skal ha halskant, så da blir det vel bra.

er ingen erfaren strikker, i alle fall ikke klær, så dette er en prøvelse å tyde alt dette..men tror det skal gå bra med forklaringen din i tillegg:)

Takk takk igjen

god natt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...