Gå til innhold

Angående å kjøpe/ gi gaver til pasienter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber med en veldig spesiell gruppe pasienter og er sykepleier. Noen av dem har jeg et veldig nært forhold til. De har svært begrenset økonomi, jeg har lyst og mulighet til å kjøpe ting til de som klær etc, men jeg er usikker på reglementet når det gjelder dette. Noen som vet hvordan loven regulerer dette med kjøp/ gi gaver i ett pasient/ pleier forhold? Jeg vet at regelen for å selv motta gaver fra pasienter er begrenset til et miniumsbeløp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet på to ulike steder hvor dette har vært en aktuell problemstilling, et sted hvor det har vært greit, et annet hvor det ikke er tolerert... Noe jeg forstår godt, det tar bort presset fra de ansatte, og en forskjellsbehandler ikke....

ville i alle tilfeller tatt dette opp med sjefen din...

Skrevet

Forstår også godt at det ikke blir tolerert. Vil du oppnå noe ved å gi gaver, eller er det ment som ren omsorg? En blir fort skuffa dersom en prøver å kjøpe seg tillit.

Skrevet

Ren omsorg. Lurte egentlig på om dette området er regulert i loven... Vil ikke gjøre noe som kan slå uheldig ut for alle involverte da.

Skrevet

Kjenner ikke til om noen lov regulerer dette, men det høres ikke bra ut.

Ut fra det du skriver er det faktisk litt bekymringsfult at du har et SÅ nært forhold til pasientene dine.

For å holde ut i jobben over tid er det viktig å ha en grense for hvor mye man involverer seg.

Ville anbefale at du tar opp dette med en mer erfaren kollega eller gjerne nærmeste leder.

arbeider selv i helsevesenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...