anna_lou Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Er ikke Nan et litt rart navn? Jeg sier ikke det er stygt eller noe, men bare litt rart og spesielt. tenker først og fremst på morsmelk erstatning. Noen som vet hvor dette navnet kommer fra? Ble bare så nyskjerig...
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Det er et noe spesielt navn ja. Jeg har møtt to som heter det før, og jeg har automatisk tenkt at det er et kallenavn for Nancy, Nannie osv - men det har vist seg at det faktisk er navnet deres. Er for øvrig ganske sikker på at det er et engelsk navn - for jeg har hørt det opptil flere ganger i England (+ Danmark egentlig) - men ellers ikke.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Nan Opprinnelse ukjent Navnedag 4. april Betydning enten av Nanna, Balders hustru, som betyr 'mor' eller 'modig', eller av Anna, hebraisk: Guds nåde - navnet fins også på vietnamsk bl.a. Beslektede navn Nana Nancy Nanett Nanette Nann Nanna Nanne Nanni Nannie Nanny Nansy Statistikk Det er 121 kvinner som har Nan som første fornavn. Det er 26 kvinner som har Nan som eneste fornavn. [ Statistikk: SSB ]
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 trodde også det var en forkortelse første gang jeg hørte det...
Gjest Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Hmm, jeg vurderer om jeg skal kalle mitt neste barn for Nestle. Søtt navn da!
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Mitt neste skal hete Microgynon om det er jente, og Alcos-Anal om det er gutt.
kulepenn Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 jenta skal hete japp og gutten skal hete småfolk!! søte eller?
oui-oui Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Jepp, Nan Bobsey er den eneste jeg har hørt om. Vil vel si at hun er en av de heldige i sin familie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå