Gå til innhold

Barn nr 3 , eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er så vanskelig..

klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha en til eller ikke.

Har to gutter på 3 og 4 år fra før av..

Har hus, jobb og bil..ikke så utrolig god økonomi, men klarer oss!

Dere som valgte å få barn nr 3, var dere helt sikre da?

Synes egentlig at det er mer enn nokk med 2 barn, men samtidlig så vil jeg ha en til.

Er ganske slitsomt med de jeg har, men vil ikke ha for stor aldersforskjell på de heller.

Hvordan er det til dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 stykker... har lyst på en siste baby... men så er jeg blitt så bekymra pga veninne samtalene... de snakket om hva/hvis/om den siste babyen er syk..???

 

Jeg har jo 2 friske barn nå... og ser ikke grunnen til den siste skal bli syk? Skjønner jo den ene veninna mi, for babyen hennes ble født med svulst som måtte oprerers bort med en gang... men...

 

Tror jeg skal ha en siste, blir ikke før jeg er ferdig med forbaska skolen... og det er lenge til ... Nei... nå sitter jeg her og svarer på spørsmål.... jeg som skal LESE.... :)

Skrevet

hmm, ja hva om den siste babyen er syk..huff, fikk frysninger nå,,Tenk om da!! nei, huff å huff!! kan ikke tenke slik.

Da har jeg måtte tenke slik når jeg bare hadde nr 1 å da..

 

Skrevet

Jeg har 3 barn og var også litt usikker på nr 3. men han eldste jeg har på 10 har en annen far og mannen min ville veldig gjerne ha to selv. (selv om han ser på han eldste som sin egen)

 

Vi fikk nr 3 når han eldste som sagt var 10 og mellomjenta var 5, og det var egentlig veldig slitsomt å gå tilbake!

Nå er mini 8 mnd og selv om jeg aldri ville ha vert uten han tenker jo på at jeg har gått litt tilbake i tid og savner de dagene/kveldene vi kunne gjøre som det passet oss :)

 

Så jeg ville heller hoppet i det nå enn å vente for lenge. Før jeg fikk han siste følte jeg hele tiden at noen manglet og den følelsen er helt borte nå og det er deilig! :)

Hopp i det sier jeg, man angrer aldri på ett barn uannsett om det er friskt eller sykt osv.

Det er jo ikke gøy å hele livet føle at noen mangler heller :)

Skrevet

har jo litt lyst på ei lita prinsesse å da (eller prins),men jeg og synes at det er deilig at guttaboys begynner å bli store(3 og snart 6)så driver å veier litt for og imot.Mannen min sier at hvis jeg er fornøyd med 2 så er han det og og hvis jeg vil ha en til er det ok også hehe;)

Skrevet

Hei!

 

Dette er noe vi også går å tenker på. Jentene mine er 3 og 1 år, og det vi vet er at det ikke kommer til å bli så tett som med de to første. samtidig vil jeg ikke at det skal gå for mange år, for vil jo at nr 3 skal få vokse opp sammen med søsken han også. og da må man kanskje begynne å vurdere en nr.4. ....Kjenner ei som fikk attpåklatt ca 7 år etter, og kan si nå at hun angret på at hun ikke fikk to tette til heller da hun følte ungen ble veldi bortskjemt som atpåklatt....men selfølgeli er jo det ulike meninger om det...

 

Men så er det jo dette med aldersforskjell; vi har tenkt at det passer kanskje best med en nr. 3 når nr 2 er ca. 3-4 år. Da kan jeg ha de to første i kun 50-60% barnehage, å være mere hjemme med de før eldste begynner på skolen....

eller når eldste begynner på skolen, at nr 2 er 4,5 år men aner ikke hva som vil funke best...noen tips?

 

men ja mange hensyn skal taes, jeg tenker jo på dette med barnevakt osv..mye lettere å få til to enn tre, når skal man egenli få tid til seg selv?

føler det er mye man ønsker å få gjort både iforhold til jobb og med hus og heim, men skal man få unger hele tiden stopper det jo opp hele tiden.

 

men så...etter en slik tanke, tenker jeg meg om: Det er nå jeg er i den alderen at jeg kan få de unger vi evt ønsker, og unger er jo helt fantastisk!!!vi har et langt liv, nå er det småbarnstid...så får vi vel tid til både jobb og privatliv senere!

 

eller hva?

Skrevet

Vi har barn på 4 og 1 år, og har vel egentlig lyst på flere! Men venter til vi får litt bedre økonomi, fordi for oss har økonomi en del å si. Med tanke på hvor mye en må jobbe, at en kan ta seg råd til ferier osv... Vi får mye bedre råd om et år eller to, så da tror jeg vi satser på familieforøkelse!

Jeg tror vi kommer til å la være å tenke så mye på hvor slitsomt det blir, for som du sier: selv om vi synes det er travelt med to barn så HAR vi lyst på flere ;D

Skrevet

Vi har en jente på 8 1/2 og en gutt på 1 år. Vi vurderer å få nr. 3, men jeg ønsker ikke å få barna tett, så føler kanskje at tiden begynner å gå fra oss. Hvis vi skal ha en til kan vi ikke vente til yngste blir 7 år. Hadde det vært opp til meg hadde vi ventet i mange år, for vi synes det er topp med mange års forskjell på barna våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...