Guttebaby:) Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Lurer bare på hvordan dere synes plassen bak er. God plass til vogn etc? Vi har denne bilen, men jeg har ikke født ennå, og ikke hentet vogna og begynner å bli litt redd for at bagasjerommet er i minste laget...
Miss Dynamite Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 har hatt den og syns den er bitte liten... brukte ikke til vogn men alt for liten for meg iallfall....
Guttebaby:) Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes også denne er liten, men samboer er overfornøyd... Er det i det hele tatt plass til vogn i den da??uten en masse problemer...
1, 2, 3!!! Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 X5 da? Har ikke selv, men det er en vesentlig forskjell i størrelsen på den og X3'n da! Og X5'en er tøffere! =)
Mrs. Bouquet Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Vi har en BMW 3-serie stasjonsvogn (den skal visstnok være i samme størrelser innvendig som BMW X3), i den er det ok plass til vogna vår teutonia mistral og OTH urban jungle, satt vognene opp på høykant med stropp inntil nettingveggen når hunden skulle være med. Litt trangt for hunden som var en blanding av labarador og border collie, men det gikk. Når vi gikk over til bilsete nr.2 som står bakovervendt måtte dette plasseres på passasjersiden da det ble for trangt å bak føreren (meg) å sitte i passasjersetet er en lidelse da seteryggen må stå veldig rett og man sitter klemt borti dashbordet for å få plass til det bakovervendte sete. Så ja det går nok fint helt til dere skal bytte til bilsete nr. 2 som dere bør ha bakovervent. Når det gjelder BMW X5 har vi denne som familiebil (mannen kjører den til vanlig) den skal ha samme romslighet som BMW 5-serie. Bilen er generelt innvendig, men det er litt høyt å løfte vognen inn i bagagsjerommet. I baksetet er det så som så med plass. God plass i bredden, men litt av samme problem når man går over fra babysetet til bilstol nr. 2 som står bakovervendt. Løsningen for oss er å ha bilstolen i midten, da kan vi regulere setene akkurat slik vi vil ha dem, men nå når vi venter baby nr.2 vil det bli trangt når vi skal ha to bilstoler nr. 2 bak hvert av vårt sete, så vi skal selge denne bilen og få ny familiebil som jeg kommer til å kjøre. Mannen må overta 3-serien, da det er umulig å sitte komfortabelt for begge i framsetet om man har bilstol nr. 2 i baksetet. Har ikke prøvd å ha bilstolen i midten i den bilen, men det er mulig det er for smalt mellom framsetene til at ma klan kjøre ryggen der man vil uten at den tar borti bilstolen. Jaja, mye mas fra meg. Forferdelig synd at det man ikke får det komfortabelt med to bakovervendte bilstoler i en BMW da BMW egentlig er det vi vil ha.
Mrs. Bouquet Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Med bilstol nr.2 mener jeg den man kjøper når babysetet er for lite. Da bør man jo ha barnet bakovervendt til det er ca. 4 år, og det er fordi vi syns at små barn bør sitte bakovervendt er såpass viktig at vi ser oss nødt til å selge BMW X5èn. Blir skikkelig trist. Men når barna kan snus rette veien skal vi ha X5 igjen.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Vi har en Merchedes 270ML diesel(er jo litt i samme grenen som X3) og den er helt super ift barneseter. Byttig av bil skjer relativt ofte her i gården, så vi har prøvd mange siden snuppa på 2,5 år ble født. Og det er i denne bilen hennes bakovervendte bilsetet står desidert best i, samt at det er god plass til oss voksne foran(helt sinnsykt god plass igrunnen), og vi ser absolutt ingen utfordring i 2 store bakovervendte seter(med den plassen ser vi igrunnen ingen problemer med 3 bakovevendte heller). Når lillebror vokser ut av babysetet kjøper vi nemlig ennå et bakovervendt sete slik at begge skal sitte bakovervendt. God plass til vogna også, og vi har en emmaljunga duo edge :-)
EnMamma Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Hensynet til barnas sikkerhet bør vel komme foran det at foreldrene vil ha BMW. Bilen må jo passe til familen
NormaJean Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 vi har BMW 1-serie nå og det kommer ikke til å funke med bebbisen. sinnsykt lite plass i baggasjen. så gubben vil at vi skal bytte til BMW 5-serie, men jeg er litt mer tilbakeholden. men får ikke gjort det før i januar uansett, så skal bli spennende å se hvordan det blir med 1-serie fra august til januar. hehe
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Vi hadde en BMW 525tdi stv da snuppa på 2,5 år ble født, og jeg må bare si at setene heller dessverre veldig slik at verken baby setet eller et bakovervendt sete 2 står særlig bra i det.
2. April Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Har X3 og har ingen problemer med aa faa plass til vogna eller barnesete. Veldig glad i den bilen!
Guttebaby:) Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 14. mai 2008 Til de som på en eller annen finurlig måte har klart å dra mitt spørsmål til at barnets behov må komme foran foreldrenes ønsker for bil........ Sier jeg bare-les teksten. Vi HAR denne bilen, og har hatt den ei stund(lenge før graviditeten) og i og med at jeg ikke har vognen i hus, og fått prøvd denne i bilen, var jeg veldig nysgjerrrig på andres erfaringer... Håper vi får plass til vogna... Det er lett å skape seg problemer i denne hormonelle verdenen, og det må jeg bareprøve å unngå Så for meg bilsalg og finne ny bil og alt på en måned her.. hihi-verden kan til tider rase brått;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå