Tante Gustava Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 12 dager på overtid i dag. Begynner å bli skikkelig lei nå. Er fryktelig frustrerende og demotiverende å gå og psyke seg opp til fødsel, men aldri få komme i gang. Hadde vonde kynnere både fredag og i går som ikke ble til noe mer. Og i dag virker det helt rolig... Og det hjelper jo ikke akkurat på humøret at venninna mi som hadde termin 13 dager etter meg (altså i morgen) kom hjem fra sykehuset med et lite nurk tidligere i dag! Prøver å motivere meg selv med at uansett er det bare snakk om få dager før gutten er her, og at jeg bare må nyte de siste rolige dagene, men det er jammen ikke enkelt :/
Sikkertforgammel Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Ååå, skjønner deg så godt!!! Da jeg skulle ha gutten min for to år siden, gikk jeg langt over terminen, og måtte settes i gang. Han ble da født 14 dager over ul.termin/18 dager over mensterminen... Omtrent alle som hadde termin etter meg på svangerskapskurset hadde da født!! :S Jeg var så lei at!!! Så jeg får bare sende deg masse fødestøv, og HÅPE det setter i gang fødselen din! Ps. jenta i magen min kan forøvrig få lov å komme ut om 11 dager, da har jeg 3 uker igjen til termin =) Nei, la oss si 18 dager, hehe. Da er det 2 uker til termin, og jeg er sikkert KJEMPELEI DA!!! Håper noe skjer snart hos deg. Har du vært på overtidskontroll?? Jeg hadde første overtidskontroll 9 dager etter ul.termin, selv om man ikke direkte er overtidig før man er 14 dager over ul.termin.
månesøster Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Kjenner meg så godt igjen...!!! 7 dager på overtid i dag, og har nesten gitt opp å tro at det skal skje noe... litt kynnere og murringer jeg også, men det betyr visst ikke noe som helst. Sukk! Har bekkenløsning og en treåring og en pappa på jobb i helga i tillegg, så det begynner å bli veldig tungt. Venninna mi som hadde termin en dag etter meg, fødte for to uker siden og er allerede ute og triller. Og folk sender meldinger i ett sett... fatter heller ikke på hva han gjør på der inne, jeg prøver å fortelle han at nå er tida overmoden, mens treåringen lurer på hvorfor lillebror er så treg..? Rart hvordan noen få dager kan føles som år, men det er fint lite annet å gjøre enn å vente. Vi har i hvert fall prøvd alle kjerringrådene, sex tre ganger på rad anbefales ikke for de med bekkenløsning;) En stor trøst er at denne uutholdelige ventingen snart kommer til å være helt glemt i ammetåke og nattevåk, og at resultatet er SÅÅÅ verdt det!!!
Tante Gustava Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2008 Takk for oppmuntrende ord. Skal på overtidskontroll på sykehuset på tirsdag, er da 14 dager over. Håper selvfølgelig at vi ikke skal få bruk for den timen, men at ting skal komme i gang av seg selv før den tid. Men det ser ikke så oppløftende ut gitt... Til slutt må vi vel fysisk inn og hente han tenker jeg, sikker på at han ligger der og klamrer seg fast i navlestrengen og skriker "nei, jeg vil ikke!!". Sambo er overbevist om at grunnen til at han ikke vil ut er at han er like glad i is som mora si, og har skjønt at når han kommer ut vil det bli slutt på den tilsynelatende endeløse tilførselen av deilig is...
<3Sosivov<3 Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Åh, jeg vet hvordan du har det!! Det er kjempe slitsomt å gå på overtid, spesielt psykisk. Har vært i gjennom det to ganger tidligere - gikk 11 og 18 dager over. Nå er jeg 7 dager over termin med nr.3. Det er først denne gangern at jeg har vært innstilt på det og faktisk kan slappe av med tanken på at det skjer jo snart noe. Jeg vil ikke anbefale å holde på med alle kjerringråd. Det hjelper ikke til annet enn at du blir enda mer sliten. Men jeg skjønner godt alle som prøver disse rådene - man vil så gjerne komme i gang og treffe lille nurket. Er enig med deg at det blir ikke bedre når alle som har termin samtidig og etter, får. Sånn er det her og - 3 av venninne mine som har termin etter meg har fått! Tipset mitt er å slappe av, spare krefter til fødselen og tenke positivt. I kveld skal jeg ut med venninner å spise, UTEN å tenke på at jeg må hjem for å amme eller uten at jeg må pumpe meg så lille nurk har mat hjemme osv. Det skal jeg passe på å nyte! Lykke til!! Det er ikke lenge igjen!!
månesøster Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Fantastisk at du gjør det for tredje gang..! Og så 18 dager, tror aldri jeg har hørt om noen som har gått så lenge over... virker som kroppen din er skapt for litt lengre svangerskap, rett og slett! Innstilling og positive tanker er nok viktig, virker som du er veldig flink til det! Jeg synes det går litt opp og ned, prøver å være positiv, men ikke alltid jeg får det til - særlig ikke når bekkenet verker:( Kos deg i kveld - og sant nok, det er ikke lenge igjen! Hadde termin 4. mai du også..? Da er det vel maks ei uke til... :) Heia oss!!!
<3Sosivov<3 Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Det er jeg og elefantene! Hahahaha! Ja, enten er jeg litt lengre gravid enn vanlig eller så er kanskje ikke kroppen min lagd for å starte fødselen av seg selv... I dag trodde jeg det var noe på gang, men falsk alarm. Nedtur! Ikke så positiv da i alle fall, men det er jo et steg i riktig retning. Skjønner godt at det må være tungt med et bekken som er vondt. Det hemmer deg sikkert veldig. Hadde du også termin 4.?
Sikkertforgammel Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Må nå bare spørre deg, månesøster, fikk venninna di ei jente?? Hehe, gutter er visst ofte tregere... Desverre... :S Men lykke til, hvertfall. Håper noe skjer for deg og snart
<3Sosivov<3 Skrevet 13. mai 2008 #9 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Tror ikke det er så mye hold i den teorien om gutter og jenter. Jeg venter jente denne gangen og er i dag 9 dager på overtid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå