Gå til innhold

Ville dere kalle dette trakassering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mitt syn blir jeg og min sønn trakassert av naboene mine.

Det hele startet med at naboen min som bor i leiligheten under meg klaget over at sønnen min skrek så mye om natten, og at dette gikk utover nattesøvnen til hans egen sønn på 6 år, som bor der annenhver helg og hver onsdag. Denne naboen klaget saken rett til husverten og kom aldri å snakket med meg. Husverten min banket så på døren å snakket med meg om dette o lurte på hva som var årsaken til at sønnen min på 2 år skriker så mye móm natten. Jeg forklarte saken som den er at han våkner ca 1 gang hver natt (av og til våkner han flere ganger) og skriker høyt, men max 1 min da han roer seg av at jeg kommer inn til han å gir han en flaske med melk. (vet at han er litt stor til fortsatt å få melk, men har rådført meg med HS om dette hvorpå vi er enige at det er den beste midlertidige løsningen og fortsette med det ettersom jeg er fulltidstudent og mye alene med barnet, og har rett og slett ikke tid eller overskudd til å ta en ny skrikekur på han nå). Jeg ser at det kan være irriterende for naboen å høre ungeskrik mitt på natten og spesielt da det går utover sønnen som har rom rett under sønnen mitt sitt rom. Men jeg skjønner ikke at det går an å lage en så stor sak ut av det og faktisk klage til husverten istedenfor meg.

Så gikk det et par måneder og husverten mottok nok en klage hvorpå hun tok det opp med meg. Husverten bor i kjelleren i huset her. Jeg følte meg litt oppgitt over dette og har sagt klart fra at jeg ikke bare kan stappe en sokk i munnen på barnet mitt heller! Så, for noen dager siden klager altså husverten nok en gang. Husverten sier da til meg at jeg er for ung og svak til å takle sønnen min og at jeg må få hjelp med han fordi han tydeligvis har temperamentproblemer!!!!!!! Jeg regerte først med å bli lei meg fordi jeg var så lei av hele situasjonen, men nå er jeg bare sint! Husverten forteller meg at naboen under har prøvd å få meg kastet ut flere ganger....jeg blir lei og frustrert avdet, men nå mest sint! På torsdag kom helsesøseren til sønnen min på hjemmebesøk for å snakke med nabo og husvert, hun var mildt sagt flyforbanna på dem. Naboen under var ikke hjemme, men hun fikk skjelt ut husverten min og sa at dette var en sak om trakassering. Helsesøs kunne også bekrefte at det ikke var noe som helst i veien med sønnen min, at det faktisk er normalt for 2 åringer å slå seg vrang, skrike og bli sinte........

Møtte husverten igjen i dag og da var det min tur å skjelle henne ut. Hun tok igjen opp problematikken rundt dette og at hun hadde forhørt seg med en annen nabo som bor i samme huset (leilighet), som også sa de hadde hørt julian.....Èn natt! Jeg føler at denne saken er overdrevet så vannvittig mye, det er ikke noe trivelig og møte på noen av naboene lenger. Jeg føler at vi blir mobbet og presset til å flytte (selv om husverten visstnok har presisert at hun ikke vil vi skal flytte),. Dette er flisespikkeri, hvor det er snakk om skriking opptil ett minutt hver natt......etter min mening må naboene tåle dette, da det er snakk om et lite barn! De lar ikke saken ligge, men jeg får nå høre det hver gang jeg treffer på naboen og jeg begynner å bli rimelig lei!!!!

Hva synes dere, er det uakseptabelt at en 2 åring skriker i opptil 1 min (ofte bare et halvt min) hver natt?????

Og vil dere kalle dette trakassering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje unormalt av ein to åring i det heile tatt. Begge ungane min våknar om natta og dei skriker begge to som regel. Gutten min er 4år og jenta mi er snart to år.

Du skulle ha vert naboen min du, eg hadde ikkje brydd meg i det heile tatt, eg har ungar sjav og veit at det er slikt som skjer.

Syns kanskje at det heile har tatt litt av slik du legger det fram her. Er ikkje grunn nok til å kaste deg ut meiner nå eg.

Eg hadde tatt ein prat med den naboen og spurt kva som er problemet og om det var mulig å få løst det problemet. Det er ho tydelig at det er ikkje sønnen din si skriking som vekker hans helge sønn 6 netter i mnd, el noko. Det er for tynt etter mi meining. Det er jo han som tydeligvis har eit anna problem men har nå finne ein "utveg"??

Det er ikkje artig når det blir slik men eg hadde tatt kontakt og snakka med han om "problemet".

Skrevet

Synes naboene dine må tåle såpass, det er tross alt bare en liten gutt det er snakk om! Og jeg synes det er utrolig feigt av naboen din å ikke gå rett til deg...Kjøp et par sov i ro, ring på hos den sure naboen og si du har en liten gave til 6-åringen hans...;-)

Skrevet

Vil ikke si det er trakassering, nei...Det blir vel å ta veldig hardt i?

Du har en nabokonflikt, og den bør du jo prøve å løse. Hva med å snakke med de naboene det gjelder fremfor at begge går og klager til huseier?

Skrevet

Takk for svar, skulle ønske jeg hadde naboer som deg:)

Naboen min har også visstnok mottatt bekymringsmelding fra skolen til sønnen hans om at han er ukonsentrert og trøtt på skolen....men jeg mener at jeg ikke kan ta ansvar for det, og nekter å ta hele skylden for det ettersom han kun overnatter hos naboen min annenhver helg.

I tillegg spurte husverten meg om jeg kunne reise bort en uke, fordi sønnen til naboen skulle nå bo der en uke i strekk grunnet dødsfall i familien......så jeg skal derfor jages bort, uten noe reduksjon i husleien? det er jo helt vannvittig! Jeg sa selvfølgelig nei, men har likevel latt sønnen min sove hos besteforeldrene de siste 3 dagene, føler jo ikke at han er velkommen her stakkars!

Nei, men nå er jeg fit for fight! Jeg har sagt ifra at hvis de ikke gir seg med denne trakasseringen så går jeg til avisen eller noe

Skrevet

synes de som klager på deg er feige som ikke går direkte til deg å klager enn å klage først til huseiern så må huseiern gå til deg igjen!

trodde man var litt mere voken enn som så at man kan klage direkte til den det gjelder..

og en ting til neste gang du skriver et sååååååå langt innlegg så må du huske på å lage avsnitt! jeg blir jo helt surrete i hode av å lese alt sammen i strekk (du lærte vel det å lage avsnitt på skolen???)

Skrevet

Jeg mener det er trakassering og helsestasjonen samt boligkontoret mener dette høres ut som trakassering. Det er jo personangrep mot meg som mor, og personangrep mot min sønn som naboene mener har ADHD og temperementproblemer, hvis det ikke er trakassering så er det hvertfall mobbing!

Skrevet

Joda avsnitt hehe, vet det ble langt....ble så ivrig når jeg skrev at jeg glemte hele greia

Skrevet

avsnitt altså,,,

Skrevet

Ja, du spurte jo hva vi mente..?

Jeg syns det høres ut som en vanlig konflikt. Du er jo ikke åpen for at det faktisk kan være et problem for naboen din at sønnen din skriker om natten...

Jeg har to gutter, og de våkner gjerne om natten, men de skriker ikke. Hadde de gjort det og jeg visste naboene ble vekket hadde jeg stått virkelig på for å dempe de.

Kanskje det er det beste at dere finner et annet sted å bo? Eller skal du bo der på trass?

Skrevet

Naboen er ikke helt god og i tillegg småkrminell, for å si det sånn. Jeg har til nå vært redd for han og redd for å ta det opp med han. Han er en mege dominerende type! Men etter i dag merker jeg at jeg begynner å få nok og vurderer å troppe opp på døren hans å ta en alvorsprat

Skrevet

Vil du bo et sånt sted med sånne naboer når du har barn da?

Skrevet

Ja jeg vet at jeg spurte dere om hva dere mente, og jeg presiserte at jeg fortsatt mente at det er snkk om trakassering, er jo lov det? Og det er jo interessant å vite hva andre mener om det.

Jeg har absolutt vært åpen for å ta hensyn, og det har resultert at jeg har gått på tærne her de siste månedene. Og det går faktisk utover frihetsfølelsen der jeg bor. Jeg gidder ikke å finne meg i dette lenger, jeg har tatt hensyn ved å bære han over på mitt rom om natten (hvor han sover enda dårligere) og det har ikke hjulpet....men det har velplaget naboen min som har sovet rett under rommet mitt.....men det må jo til at sønnen min enten sover på rommet over sønnen til naboen, eller over rommet til naboen. da har jeg tenkt at det er best over rommet til naboen selv.

Jeg har også gitt han Valergan KUN for å ta hensyn til naboen, og jeg synes det riv ruskende galt å dope ned barnet for at naboen skal få sove.....Valergan hjalp uansett ikke.

Sønnen til naboen er der ikke hver dag, så jeg synes at vi som bor her hver dag må ha rett til å leve normalt!!!!!!

Jeg har prøvd å ta hensyn, og de ting jeg kan gjøre, har jeg gjort! Når til og med helsesøteren har involvert seg og mener at dette er utrolig hensynsløst av NABOEN, så synes jeg det er rart at andre her mener det er vi sommå ta hensyn til naboen......jeg har nok glemt å nevne hjemekinoanlegget som naboen stadig forstyrrer oss med (balnt annet nattesøvnen), men uansett, det er jo interessant høre hva dere mener.

Men jeg mener det må være lov å være høflige med hverandre, å ikke gå til personangrep.

Dessuten har naboen prøvd å få meg til å bli kastet ut, og for det kommer jeg ikke til å tilgi han. så det er nok ikke sannsynlig at jeg kommer til å prøve å ta noe er hensyn til den drittsekken under meg, når alt han gjør er å skape kvalme.

Skrevet

Nei, jeg vil da ikke det, men det er ikke så lett tå flytte med dagens leiepriser i Oslo. Det er ikke utelukket at jeg kommer til å flytte, men jeg ser det som siste utvei, jeg har fått barnehage plass her og trives, så hvorfor skal jeg måtte flytte da, og ikke naboen? det er jo naboen som ikke takler ungeskrik. Forutenom ungeskrik er det faktisk han som har de mest høylytte festene og hjemmekino-anlegget!

Skrevet

Uten annen informasjon enn den du har skrevet her: Ja, det er trakassering.

Skrevet

Ja, jeg vil kalle det trakassering. Syns naboen din har gått altfor langt. Hadde det vært min nabo tror jeg hadde fortalt han et sannhetens ord!

Skrevet

Eh....det virker jo som HI virkelig står på for å dempe sin 2 (TO!) år gamle sønn også da...

Skrevet

Jeg føler virkelig at jeg har prøvd å ta hensyn og gjøre det som kan gjøres. Men når de fortsetter å klage, så blir jeg bare oppgitt! Jeg føler at de ikke lar oss være i fred, men hakker på noe hele tiden, og går til personangrep. Nå orker jeg ikke lenger at de skal behandle meg som et barn som ikke vet hvordan jeg skal oppdra sønnen min! De har ingenting med å foreslå utredning for adferdsproblemer hos min 2 åring!

Det med sov i ro ørepropper var en god idé, skal kjøpe det til dem på tirsdag! Også skal jeg prøve å få snakket med han, men han er bare så skummel....

Skrevet

Ville bare si en annen ting.

Der jeg bodde før kom det aldri en eneste klage fra naboene, og da hadde sønnen min 4 måneder med ustoppelig kolikk! Her klager de på ett min skriking om natten

Skrevet

vi bodde over ei som hadde en 2 åring som skrek mye om natta, SO WHAT?!

UNger skriker, så enkelt er det!

Hadde ringt litt rundt og hørt hva man kan gjøre, men snakk med han!!

Skrevet

hva med aT husverten, eller den som eier huset isolerer bedre??

Skrevet

Er du sikker på at du egentlig vil bo der hvis det er slik?

Skrevet

Jeg synes det er skikkelig tåpelig av naboen din å klage på barneskrik. Håper han flytter inn i blokka her, da hadde han ikke gjort annet enn å klage med 5 småbarnsfamilier med trassete og natteskrikende unger. Leier du eller eier? Tror nesten jeg hadde vurdert å flytte jeg, orker ikke ta sånne kamper. Jeg vil kalle det mobbing fremfor trakassering.

Skrevet

Jeg vet ikk eom det kalles trakkasering men ikke langt ifra!!

Vet du jeg ble veldig overrasket da jeg leste innlegget ditt. Vi har også ei jente på to år som våkner nesten hver natt,, Hun drømmer stort sett eller så er det andre småting. Noen ganger er hun lett å roe, andre ganger ikke... Hadde ikke falt meg inn at naboer skull eklage på dette.. Er jo ingenting en kan gjøre med det,... Kan som du sier ikke stappe en sokk i munnen deres heller!!

Jeg synes dine naboer overreagerer, men vet ikke hvordan jeg skulle grepet fatt i situasjonen...

Lykke til!!!

Skrevet

Etter den informasjonen du har kommet med vil jeg si at naboen under deg bør være forsiktig med å stille diagnoser. Da det kan være fare for at han sliter med atferdsproblemer selv. Toleranse og forståelse ligger ihvertfall ikke ham til hjerte.

Nei, vet du hva. Da synes jeg han skal flytte, dersom det plager han og sønnen så innmari. Og det hadde jeg tatt opp på et felles møte.

Hev hodet og ikke la deg bli plukket på nesen!

Riktig lykke til! (hørtes ikke noe hyggelig ut)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...