gulle88 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 heihei... bare lure litt æ... e totalt utslitt og utrolig lei.. E d FARLIG å ta lakserolje? Her ligg junior i seteleie da... Har ikke sagt æ ska ta det, men vil veldig gjerne hør om det. PS: den som har tenkt og kjæft for at æ vurdere lakserolje, kan drit i å svar, for æ spør itj for å få kjæft, men gode råd.
Mia Maria Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Det anbefales ikke å ta lakserolje av det grunn at det kan gå i fordøyelsessytemet til babyen, og da kan den få avføring i fostervannet før den kommer ut, noe som er uheldig og ikke bra for babyen. Skjønne du er lei... det er jeg og, og det skal man være den siste tiden. Jeg velger å se slik på det at det er dette som kal til å psyke oss opp til det vi skal igjennom. for at det er en tøff og hard arbeidsdag som venter os er det ingen tvil om. Mitt første barn kom også i seteleie, og ble født vaginalt. Det gikk veldig greit. Har KS bak meg også da jeg fikk tvillinger, men håper på vaginal fødsel denne gangen, da KS ikke er tingen for meg. Lykke til den siste tiden... plustelig er det hele over og da kjenner du faktisk at du svaner å gå gravid.. Ganske snodig i grunn nå når man er såååååååå kjempe lei.... Bruk sofan og de i rundt deg nå den siste tiden så skal du se det går så greit:))
gulle88 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Tusen takk for en fin oppmuntring.. Trengte og høre fra noen som har hatt setefødsel ...
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Ja, det kan være farlig. Jeg snakker av erfaring! Jeg gikk 11 dager over forrige gang, sleit skikkelig med bl, og var DRIT lei. Prøvde alt som var av kjerringråd på slutten, og det siste jeg prøvde var lakserolje. Dette hjalp ikke... MEN, jeg opplevde akkurat det hun over skriver. Snuppa ble kjempe stressa og bæsja i fostervannet da det også gikk over til henne. Hun ble kjempe syk, og det kunne fort endt veldig galt. Så jeg vil ikke anbefale lakserolje nei... Det er å gamble med ting... Jeg er også denne gangen drit lei og sliter igjen vanvittig med bl, men jeg har ingen planer om å prøve og få henne ut denne gangen. Det hadde jeg aldri tatt sjansen på igjen... Nå er jeg såpass heldig at jeg vet at jeg får møte vesla om 8 dager, men jeg ville uansett aldri prøvd noe om jeg ikke hadde visst dagen for fødsel. Veldig enig med hun over som skriver at det å være lei, er nok en del av greia. At det bare forbereder oss og psyker oss opp til det som skal komme, for det er en vanvittig stor oppgave vi har i vente! Håper du klarer å kose deg med resten av graviditeten, og masse lykke til!
2 fine små Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Hei du, Huff, kjedelig aa gaa og vente saann paa slutten.... Jeg foedte i sete foerste gang, vaginalt, maatte settes i gang, var maalt og veldig motivert. Det ble en lang affaere, men kur og det hele, men jeg synes det gikk kjempegreit jeg, og gjoer det gjerne igjen. Det er ikke hold lenger i aa si at en planlagt, motivert, ferdig bekkenmaalt og kontrollert setefoedsel i 2008 - hvor man ogsaa har staalkontroll paa hvor stort barnet blir - er noe mer risikofylt enn en vaginal hodefoedsel. Jeg gjoer det gjerne igjen som sagt, det er jo det eneste jeg kan! =o) Soerg for at bekkenet blir maalt (pelvimetri heter det) foer foedsel og da vil de se paa bekkenmaalene dine og str baby og vurdere om du faar foege vaginalt eller om du maa ta keisersnitt. Min ble estimert til ca 4kg, jeg fikk likevel foede. Da hun kom til verden var hun 3440 ;o)) Saa hi hi og lang nese til de som maalte babyen. Var nok mye fostervann eller "godt sammenrullet ball" som lurte dem. Lykke til! Haaper du foeder snart, jeg kan ikke noe om denne oljen og svarer derfor ikke paa det, men ser du har faatt noe som ser ut som gode svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå