Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Har visst svangerskapsdia jeg, men skal ikke til legen før torsdag. Drakk Munkholm i helga men begynte plutselig å lure på om dette kanskje ikke var så bra? For mye sukker kanskje?
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Det er ikke farlig, det er det som kalles lange karbohydrater, så kos deg i sola inni mellom med det du! Jeg gjør det og jeg har diabetes fra før, og nå.....
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Så deilig da. Sommeren er reddet
mosegrisen Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Eh, jeg er nå riktignok type 1 diabetiker, men om jeg drikker alkoholfritt øl så stiger jeg omtrent like mye som jeg gjør når jeg drikker vanlig brus. Jeg må sette ekstra insulin til det for å si det sånn. Det er utrolig mye energi i alkoholfri øl, som det også er i vanlig øl. Ikke er det farlig, men om du er kostholdsregulert vil jeg anbefale å ikke drikke for mye av det, da det kan bli vanskeligere å regulere blodsukkeret.
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Hmmm jeg skal være ærlig å si jeg har faktisk ikke målt etter å ha tatt en munkholm, men fikk bare høre at det ikke er noen fare med en av og til, men selvfølgelig ikke mye..... Man skal jo kose deg litt også! Hmmm ble usikker selv her jeg nå...
mosegrisen Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Man skal absolutt kose seg og skeie ut en gang iblant. Spørsmålet blir vel heller hva man svarer når noen med nyoppdaget høyt blodsukker spør om råd. Det er utrolig vanskelig å finne ut av hva man blir høy av og ikke. Jeg for min del må eksempelvis holde meg helt unna kjøpe pizza, det krever jo uhorvelige mengder insulin, snakk om kaloribomber!! Klart det ikke er farlig med en munkholm av og til. Det er heller ikke farlig med enkelte høye blodsukker, skal da ikke bli hysterisk:) Når man skal finne ut av ting er det jo bare å måle seg en stund etter man har spist så lærer man jo fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå