Gå til innhold

Klær til julibabyene


Ophelia & Jr.

Anbefalte innlegg

Hva har dere tenkt å kle på de nyfødte når dere skal hjem fra sykehuset? Hva er minimum av klær de nyfødte må ha på? Juli kan jo være alt mulig... Alt fra knallvarmt til øsende pøsende kaldt regnvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke :-S Pakker vel ned litt av hvert tenker jeg, så får jeg se an været og høre med sykehusdamene når den tid kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er umulig å si, spørs både på vær og på barnet.

Om det er steke varmt, så holder det sikkert med en tynn bommullslue og en kortermet body.

Så ha med bukse, teppe ol å bre over om babyen virker kald.

Jeg er mye mer redd for en overopphetet baby enn kald, skummelt med krybbedød..

Om babyen er klam og svett i nakken er h#n for varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å pakke ned både kortermete bodyer og langermet, pluss noen tynne og lette bukser, og en bomullslue... så får vi se hva vi får bruk for når dagen kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg pakke i baggen da, som gav bort alle babyklærne en uke før jeg viste jeg var gravid? hmmm. veldig dårlig planleggging.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bestemt meg enda for hva slags klær babyen skal ha på seg da vi skal hjem. Må se det an, hvordan været og babyen er. Men man behøver ikke ha med så mye, for skulle man hatt noe annet kan da faren ta det med. En liten ting man kan tenke på er at man setter ikke på mer en hva man vil ha på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt en nydelig bomulls-dress til gutten her.Sånne søte små sko-tøfler og en skjønn lue med sol-brem.

Regner med å ha en kort-ermet body under.

Legger med et helse-teppe i bagen som far tar med seg når vi skal hjem.

Det burde være passe om det er varmt el kaldt tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men kjære vene da!!!! Er det ingen her inne som klarer å tenke sjøl???? Eller blir det stilt slike teite spørsmål bare for å stille de??

 

Du må jo se an vær og temperatu da vettu! Er det sol og 30 grader i skyggen tar du ikke på ungen masse klær og dyne. Blåser det kald vind så kler du på litt ekstra og skjermer for vinden. Dette er jo noe du finner ut av selv, ingen andre kan svare deg på det....

Husk at det blir fort varmt for babyer også

 

Min førstefødte dro hjem i korterma body og et helseteppe, og vi reiste hjem på den varmeste dagen i hele 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh...."sykehusdamene".... Vi kalles sykepleiere. Vurderte NESTEN å bli fornærmet, men kom på at jeg ikke er så mye bedre selv når jeg sier "barnehagetante".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig du var da anonym kl 13:08...

 

Jeg er bare innom fra Juni (kan jo like gjerne komme i juli siden jeg har termin 20 juni...) og har som gyllen regel at de små bør ha på seg heldekkende klær. Altså lange ermer og ikke bar hud. En litt løs og myk body og tynn bukse på varme dager, og bare et lite teppe på seg.. Babyer skal jo helst ikke være ute i varmen så mye. De kan ikke regulere det helt selv og er avhengige av oss der.

Er verre å la baby bli for varm! Den tåler mye bedre å bli littegrann kjølig.. Vognene i dag er gjerne vindtette og med store skjermer, så jeg tenker at jeg blir å sjekke "miljøet" nedi vogna ganske ofte... Å ha et teppe foran vognskjermen er forferdelig etter min mening.. (MIN mening altså...)

 

Å skulle bestemme hva vi skal ha på de søte små før vi kommer så langt at dagen er der, er nesten litt vanskelig, men ha bare et teppe med på sykehuset, for lue bør de jo ha på uansett, så går det nok helt fint!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmødrene jeg har snakket med anbefaler et lag mer enn vi tar på oss selv... Dette fordi babyen ikke regulerer temperaturen, og varmen godt nok ennå.. Er også dette jeg har lest.

Kommer selv til å ta med heller litt for mange alternativ til sykehuset, enn for få- så får jeg tilpasse... Spennende tider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "gitt" pappaen den oppgaven (med litt hjelp selvfølgelig)! Da går far selv og kjøper noe fint som baby skal ha på seg til hjemreise, og kommer utrolig stolt til sykehuset for å hente hjem familien sin! En fin liten tradisjon;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket med en hel haug med klær så jeg har litt å velge i, alt etter hvordan været blir. Kjole og liten strikkejakke, både kort- og langermet bodyer, strømpebukser, bukse og genser, lue.. og teppe selvsagt. Det var nesten lettere med storesøster som kom på høsten, da var det jo bare til å gryte nedi varme klær, for da er det kaldt her uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...