OneOfTheBoys Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har 8500 i OS, og foreldrepenger på 6-7000 (før skatt). Får bare utbetalt 5400 i OS (cirkatall), og tenkte at dette vil jeg få tilbakebetalt neste år. Stemmer ikke dette? Skal jeg virkelig skatte så mye?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Du kan kontakte ligningskontoret og høre om skatteprosenten er rett(og skatteklasse skal være 2), og da må de se på både OS og foreldrepenger brutto(før skatt). Du skal nemlig også betale skatt av OS, og hvertfall med annen inntekt ved siden av. Det er bare at har du kun OS, så er det så lite at du har liten skatteevne, og dermed ikke har evne til å betale skatt.
OneOfTheBoys Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Ok. Dette har jeg gjort nemlig. Fikk nytt skattekort, og leverte dette til nav. Men likevel har de trukket like mye skatt av denne utbetalingen. Da skulle jeg ventet med å søke os til foreldrepengene mine går ut. Tenkte at det ikke gjorde så mye om jeg tapte et par tusen, men nå taper jeg jo halve overgangsstønaden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå