Nivea30 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Har en gutt på 2 uker nå. Har pleid å legge han i sengen sin rundt 23-24-tiden om kvelden når vi selv går og legger oss. Men da har vi problemer med å få ham til å sovne, han holder det gjerne gående en time eller to før han faller til ro. Når pleier dere andre med så små babyer å legge dem for kvelden? Er det mulig å få inn rutiner allerede så tidlig? Er førstegangs, ja, helt grønn på dette her:p
Modesty Blaise Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Er helt grønn som du men vi gjør det på samme måte. Tar han med oss opp på soverommet i elleve tiden og da har han akkurat fått siste måltidet for natten. Jeg har satt sengen hans helt inntill min også ligger jeg og holder litt på smukken og styrker han på hodet også sovner han til slutt. Er så heldig at han sover fem-seks timer før han våkner og skal ha neste måltid igjen da. Men så spiser han hele kvelden også... Han er fire og en halv uke.
Nivea30 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Hmmm...jeg får han ikke til å sove igjen jeg. På dagen kan han sovne igjen rett etter at han har fått mat, men når det er tid for å legge seg for natten, da blir han plutselig lys våken etter siste måltid. Har fått beskjed av helsesøster om å vekke ham oftere i løpet av dagen slik at han skal sove bedre på natten, men det ser ikke ut til å funke. Kanskje det bedrer seg etter hvert når han blir litt større da:)
kari kari kari Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Vår hjalp det ikke å vekke på dagtid. Hun trengte å få sove med oss til hun var klar til å sove aleine (ca 6 uker). Hun går å legger seg i tolvtiden med oss. Vi måtte bare la henne være våken å spise når hun vil og ikke prøve å gjøre det til noe problem. Har også slitt litt med at hun blir veldig våken under nattamming til tross for at vi unngikk stimulering og hadde dempet lys osv, nå viser det seg at hun sover bedre etter et par gode smil litt småprating og en kjempeklem. Du kan nok ikke forvente noe serlig døgnrytme verken når det gjelder spising eller soving av babyen på v2 uker, men det virker som du har samme "problem" som oss at du kanskje har mye melk på formiddagen og lite på kvelden og at det er derfor baby kanskje blir litt sint. Prøv å pumpe ut melk på formiddagen som du kan koppmate babyen med på kvelden så du får en liten pust i bakken før siste amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå