Gå til innhold

Gutten min på 4 har "stukket av"....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle amme ferdig og mannen min skulle kle seg. Gutten vår på 4 spurte om han kunne gå ut å vente (vi skulle gå tur). Når jeg kommer utenfor har han stukket av....Vi bor i et barnevennlig område, med blindvei, men 300 rekkehus-enheter. Han er UTROLIG sosial og har nok invitert seg inn til noen med unger....men hvor???

Er ikke bekymra, egentlig, men er det jo litt likevel. Hva gjør vi? (vi har ringt på til nabogutten, som ville være der det er naturlig at han går, men de er ikke hjemme....) Venter litt, eller går fra hus til hus....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gått hus til hus....hønemor som jeg er ;-)

Skrevet

jeg hadde nok gått dør til dør, så forstår han at det får konsekvenser å bare stikke av også, og at dere blir redde for han.

Skrevet

ville nok gått dør til dør etter å ha saumfart huset og hagen

Skrevet

Jeg hadde gått fra dør til dør jeg også.

Skrevet

hvor stor er sannsynligheten for at du finnerham her på DIB?!?

En blir hjemme og venter og ringer hit og dit, en går dør til dør.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt lit mer bekymret enn det virker som du er. hadde nok ikke sitti her og lurt på hva jeg skulle gjort nei. Jeg hadde gått ut å leita etter han.

Bor i et barnevennelig området vi og, men man veit aldri hva folk finner på. Det er forsåvidt ikke trykt noe sted egentlig. Jeg ville ihvertfall funnet ut hva han var ja eller hvem han er sammen med.

Skrevet

Sannsynligvis er han bare på oppdagelsesferd i nabolaget.Du kjenner jo gutten og vet om han pleier å legge ut på langtur eller om han er den typen som holder seg i nærheten.Er han vant med å leke ute alene?

Ville ikke blitt hysterisk,men ville jo gått og sett etter han.

Skrevet

eh, hadde nok i alle fall IKKE sittet her på dib....

Men vært ute og lett etter han

Skrevet

Jeg "satt jo ikke her inne på DiB og hang", slengte inn et innlegg etter å ha saumfart nabolaget, der jeg først trodde det var naturlig å gå, før jeg gikk inn til mannen (som var et minutt i telefonen akkurat da...) for å høre hva vi skulle gjøre. Gikk så ut igjen.

Jeg kjenner heldigvis gutten såpass at jeg vet han kan ta vare på seg selv i trafikk (ikke det at det er noen) og i nærområdet.

Nå kom han spaserende 20 minutter etterpå. Lenge nok til at jeg selvsagt hadde rukket å tenke skumle tanker om både havna et stykke unna og skumle menn med bil. Han hadde vert på den andre lekeplassen med en kamerat fra barnehagen. Noe han i og for seg hadde fått lov til hadde han spurt, kan se den fra den andre altanen vår. Den ligger likevel i nabogata og tenket ikke i første omgang på at han hadde gått dit, vi er der "aldri".

Han fikk seg en lang alvorsprat, om hvorfor mamma og pappa ble både sinte og redde, hva han skal gjøre hvis noen stopper ham og vil han feks skal bli med inn i en bil, bli med og se på kattunger osv, og hvorfor vi ikke går tur med båten til stranda likevel og at det blir lenge til han får være ute alene igjen....

Takk for svar fra andre hønemødre.

Skrevet

hehe hvordan kan jeg vite alt det du sier i dette totalt uintressante innlegget ditt her nå, ut fra hovedinnlegget???

Men jeg vet at jeg hadde ikke slengt inn et innlegg om min 4 åring var forsvunnet og jeg ikke visste hvor hun var.

Men meninger har jo ikek noe å si , sålenge man jatter med og klapper på hodet.. hehe

Uansett godt han kom til rette

Skrevet

Hva i alle dager var dette for noe, Børdi?

Unasett, godt at dere fant guttungen.

De er raske de små av og til;)

Skrevet

Hvis minsten her stikker av,ringer jeg politiet tvert.

Har enda friskt i minne da nest yngstegutten min forsvant en maidag for to år siden,og var borte i timesvis. Hele byen leita etter han.

Jeg var fortvilet,og skrev et innlegg her midt i ståket. Og fikk "kjeft" må du tro, for at jeg satt på dib,mens gutten var borte...Men sannheten var at jeg hadde en liten en som måtte mates med puppen,og jeg kunne ikke gå ute alle de timene han var borte. Så jeg skrev i min fortvilelse et lignende innlegg som du.

Politiet som fant han til slutt...da hadde han vært og leika seg med en fremmed gutt,langt hjemmefra.Han glemte tid og sted.

Har ikke skjedd igjen.Heldigvis! Det var et mareritt. Trodde gutten lå død i ei grøft...huff.

Glad gutten din kom til rette =o)

Skrevet

Takk, takk. Vet du, Northernlights, det husker jeg, det for ca to år siden. Folk er også flink til å kjefte hvis folk måtte gjøre ting en smule anderledes enn dem selv, folk er også flinke til å tenke det verste - i stedet for det beste om andre.

Og de gangene de mener at et innlegg er totalt uinteressant så kjefter de litt i stedet i stedet for å hoppe over til andre innlegg som måtte være mer interessante.

Skrevet

Typisk dib, er det ikke ? ;o)

Min sønn var savnet fra 11:00-19:00. Fysj,det var fælt. Man tenker det aller aller verste etter noen timer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...