Lille-My,75 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Er det noen av dere andre som har veldig høy hvilepuls? Jeg testet nettopp med pulsklokka mi og finner ut at min ligger på 109... Merker at hjertet slår hardere i brystkassa... Har time til 3. gangs kontroll hos legen om to uker, men lurer på om jeg burde ringt å fått en time før... Noen som har erfaringer? Jeg er i uke 22 nå.
lykketreff:-) Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har hatt forhøyet hvilepuls gjennom hele svangerskapet (er i uke 28), men har ikke bekymret meg for dette fordi jeg anser det som en naturlig konsekvens av at kroppen min produserer et nytt menneske :-) Økt blodmengde i kroppen, litt lavt blodtrykk og det faktum at næring skal overføres via navlestrengen, vil øke pulsen. Det er til tider ubehagelig - i begynnelsen holdt hamringa i brystet meg våken om natta, men det har gått seg til. Jeg får rask puls etter måltider, særlig hvis jeg spiser noe søtt. Føler at det hjelper å drikke mye vann. Hvis du opplever rask puls sammen med andre symptomer, som hodepine, svimmelhet, tendens til å besvime, ville jeg tatt kontakt med lege.
Lillepusen-78 Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Jeg synes 109 høres mye ut, og ville nok sjekket det før. Kan du ikke ringe legen når kontoret er oppe igjen? Eventuelt ringe legevakt? De kan helt sikkert svare på om du skal avvente eller få det sjekket... Min hvilepuls har steget fra ca 48 til litt over 60 i løpet av graviditeten. Er i uke 23 nå. Kan godt hende 109 også er helt normalt da, det kommer jo litt an på når du målte den, for det skal jo gjøres i sengen før du har stått opp for å få hwlt riktig hvilepuls... Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå