Gå til innhold

Ang bekkenløsning og lege ( langt) samme som 2 term.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18+3 nå og sliter voldsomt med smerter i korsryggen, klarer ikke sitte stille.. Skal jeg på en litt lengre biltur må jeg vri og vende på meg, akkurat som jeg er skikkelig rastløs, men er ikke det da :) I det siste har jeg fått smerte på høyre side av ryggen, noen ganger helt på siden. Smertene har jeg når jeg sitter, ligger og hvis jeg går over lengre tid. Aner ikke om dette er et tegn på bekkenløsning (lengen sa ikke noe)..

Jeg jobber som kokk og går derfor veldig mye, sliter fra før av med benhinnebetennelse som ikke gjør det lettere akkurat..:/ Alt dette er legen min klar over og tenkte det kunne lønne seg å ta en tur til henne. Hun sa hun helst ville ha meg til å jobbe (siden det var så tidelig i svangerskapet), men sykmeldte meg 100% i 2 uker og 50% i 2 uker etterpå for å se hvordan det går. Men hun var veldig klar på at hun ville at jeg skulle jobbe. Jeg vil jo helst jobbe, men er redd hvis det blir for mye med 50% også at legen da setter seg på bakbena.. Jeg aner ikke hvor mye rettigheter jeg har akkurat der, men jeg kjenner jo bare på kroppen min. Og det er ikke gøy å nesten ikke klare å gå når man er ferdig på jobb :( Hva tror dere? Bite tenna sammen og jobbe så godt jeg kan? Noen med samme erfaring kanskje?

Takk for svar til dem som orker å lese alt dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel egentlig ikke svare på spørsmålet ditt...

Jobbe er nå en ting.., men får du noe behandling? Hjelper jo IKKE å ligge hjemme på sofa'n!

Skrevet

Nei, har ikke fått behandling.. Men vil gjerne til fysio eller svømming o.l..

Skrevet

Jeg synes ikke du skal bite tennene sammen og bare gå på jobb allikevel. Det er din kropp og du kjenner når du ikke orker mer. Skjønner det er vanskelig når legen setter seg på bakbena, men stå på. Du har jo over et halvt svangerskap igjen, å du skal jo helst kunne bevege på deg de siste månedene også.

Jeg ble selv sykmeldt tidlig med nr.1 (tidligere enn deg).

En annen ting er at du bør komme i kontakt med en fysioterapaut so hjelpe deg med øvelser og hvordan du kan fungere best mulig i hverdagen.

Trening i vann skal være bra, men svømming kan fort være belastende.

Gå tur i ditt eget tempo kan også hjelpe deg å løse opp litt.

Ønsker deg masse lykke til og sender deg en god klem!!!

(PS! Det er bare å sende meg en PM dersom du har lyst til å prate)

Skrevet

Til svanemamma med baby i magen

Takk for svaret, men hva er PM? :P Det er vist noe jeg har gått glipp av gitt ;)

Skrevet

Du vet jo ikke enda hvordan det vil bli om 2 uker? :) Den tid, den sorg! Om du trenger det er det ikke værre enn å gå tilbake til elgen å få en ny sykemelding. Det er ganske mange som kjenner bekkentet murre i 2. trimester for at det så går over igjen. Alle gravide vil jo ha en form for bekkenløsning i svangerskapet når ligamentene mykner.

Skrevet

PM er Personlig melding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...