Gå til innhold

koking av vann i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal snart reise til mallorca.har med minstemann på 5mnd.han får da morsmelkerstatning.er det greit nok å koke vannet fra springen?eller må jeg koke flaskevann???håper noen vet!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi varmet opp flaskevann i vannbad til mme. Snupp var da 9 mnd.

Skrevet

ok......da fikk jeg enda et alternativ:)

Skrevet

:o)

Hadde forresten ikke tatt sjansen på å koke springvannet, og kokt flaskevann blir veldig....rart....på en måte. Vanskelig å forklare, blir liksom sånne små flak i vannet når man koker det.

God tur!

Skrevet

var det med meg og..at jeg er skeptisk til vannet i springen...blir nok en råd med det.han skal iallefall ikke vere sulten:)

takk for d:)

Skrevet

Flaskevann kan være skikkelig bakteriebomber. Spesielt dersom det har stått en stund og i tillegg vært litt varmt. Flaska trenger ikke engang å ha vært åpnet. Det er ikke slik at flaskevann er rent, slik som mange tror.. Ofte kommer det fra vanlige vannkilder og inneholder mer eller mindre de samme bakteriene som vannet i springen. Tror faktisk jeg ville kokt vannet uansett dersom jeg hadde brukt det til mme.

Og siden du først skal koke det, så kan du nok like godt bruke vann fra springen. Du burde sjekke kalk-innholdet i vannet først, men tror det skal være ganske greit på mallorca.

God tur :)

Skrevet

ok.....men alle bakterier blir vel drept under koking?tenkte kanskje klorinnholdet i springvannet som ikke forvinner under koking.....hmm....ikke lett dette her;)

takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...