Klar for nr 2 Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Siden jeg sluttet på p- piller i januar har syklusen blitt 2 dager lengre for hver mnd. ( er oppe i 32 d nå) Har nå gått til innkjøp av Wild Yam siden jeg har hørt flere har brukt den både for å regulere syklus, og at den muligens er til hjelp for å lettere bli gravid. Lurer på om den kan justere syklusens lengde fra første mnd man bruker den? Noen erfaringer hadde vært supert!! Skal regne ut når EL er, men har ingen anelse hvor lang syklus jeg kan regne med. Har prøvd EL tester en mnd men ingen utslag. Men prøver igjen denne mnd. Håper noen kan dele sine erfaringer(:
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 vet ikke helt svaret på det du spør om, men jeg begynte med wild yam etter 1,5 år uten mensen og 4 mnd med uregelmessig mensen og ble gravid i den første pp med wild yam;o) tentke bare å fortelle deg det:o)
Klar for nr 2 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Så bra! Gratulerer(: Så du gikk på Wild Yam hele syklusen? Har lest om noen som gjør det og noen som bare bruker den etter EL. I ditt tilfelle kan en ikke annet enn å tro at den har hjulpet... Kan jo håpe det samme skjer her(o:
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Jeg lurer også på å investere i WY dersom det ikke klaffer denne mnd. Etter det jeg har lest på nettet så kommer jegtil å ta WY bare etter EL for å være sikker. Jeg er mye plaget med spotting, håper det hjelper mot dette også...?
Klar for nr 2 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Har ingen anelse mtp spotting.. Jeg har begynt å måle temp. denne mnd bare for å se om jeg har EL siden jeg går på det hele mnd. Blir spennende.. Flere som har erfaringer med Wild Yam?
Oppnedx2 Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 dumt spørsmål fra meg her, men hva er wild yam? høres bra ut i hvertfall! hehe
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/dios_vil.htm Det sies at WY kan påvirke og regulere syklus. Folk som har prøvd å bli gravide uten hell får klaff når de bruker WY. Hvorfor vet jeg ikke helt, men det er jo verdt å prøve.
TusseMor07&09&14 Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 ja, det var hyggelig det:o) Har ikke prøvd det nå da. Det var da jeg ble gravid med lillegutt dette. Tok det fordi homeopaten ba meg gjøre det. Skjer det ikke noe snart her, så får jeg jo prøve på egen hånd igjen. Homeopaten min er i svangerskapsperm:o( Jeg husker ikke helt om det var hele syklusen jeg, hvis ikke så hadde jeg begynt med en gang;o) Lykke til da! )
Arytai Skrevet 11. mai 2008 #9 Skrevet 11. mai 2008 Søsteren min og en venninne prøvde WY og de ble gravide ganske raskt. De tok uka etter el.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 kjøper man dette på apotek? er det dyrt? Nå ble jeg nyshjerrig her... kanskje jeg og skal prøve?
Giinaღ Skrevet 11. mai 2008 #11 Skrevet 11. mai 2008 Det er naturmedisin, så fås kjøpt på helsekost evt på nett: http://www.urtesenteret.no/index.php?search_string_0=damiana&searchstring=wild+yam Har begynt på dette selv, men kun brukt det i en uke ca. Det eneste som jeg synes har endret seg litt siste uken er tempene.... de har bittelitt opp. Vet ikke om det har noen sammenheng, jeg (har IKKE hatt eggløsning denne mnd så det er ikke pga det at tempene har gått opp)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 temper ikke heller jeg... Hvordan funker dette? er redd for å stresse for mye med d... men byner å bli temmelig lei nå.. mensen og dårlig dag:) Har ikke mer enn 10 pp bak meg, men har mistet litt motet. Føler det aldri kommer til å skje meg... Sorry sytinga, men sånn er det i dag.. Huff.. Håper Wild Yam funker for deg:) Hvor mange pp har du? Tror jeg drar og kjøper i morgen jeg;) Lykke til!
Giinaღ Skrevet 11. mai 2008 #13 Skrevet 11. mai 2008 Skjønner hva du mener med at man ikke bør stresse for mye. Det er bare det at her inne så lærer man så mye, og etterhvert som man prøver blir man også godt kjent med kroppen sin og hvordan den fungerer. Synes denne siden er grei å lese: http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?id=14489&cat=735 Wild yam fremmer jo progesteron (hormonet som tar over etter østrogen når eggløsningen har funnet sted), sies det. Og det stabiliserer hormonnivåene i kroppen. Så det kan jo neppe skade å prøve det. Jeg er veldig glad jeg har begynt å tempe. På den måten kan jeg se om jeg faktisk har eggløsning en periode eller ikke. Da må du i tilfelle skaffe deg en måler med to desimaler og ta tempen på samme sted/til samme tid hver mnd. Etter eggløsning øker tempen med 0.2-0.5 grader. Hvis du vil vite mer om dette anbefaler jeg å lese her: http://pernille.info/ Lykke til!!!!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Tusen takk for kjempegode tips! Kjempelykketil til deg og:)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 Det er godt mulig for de fleste å se tempstigning også med et vanlig febertermometer uten to desimaler (fikk beskjed av gynekologen). Prøv en periode å sjekk om du får feks vanlig temp før EL er kanskje på 36,4-36,5 og etter EL ligger du kanskje på 36,8-36,9. Det er mye viktigere å ta tempen på omtrent samme tid hver dag og etter minst 3-4 timers søvn.
nummer2påvei Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 jeg prøver wild jam denne pp. har ikm 17.mai, så får c om d funker;)
Klar for nr 2 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 12. mai 2008 Da er vi flere som prøver WY nå. Er spent på om EL kommer siden jeg bruker det hele perioden, skal som sagt prøve å justere syklusen litt også. Vi får holde hverandre oppdaterte på hvordan det går(o:
Nurket11 Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 Det er ikke farlig assa? Har hørt at urter ikke er bra å ta?? Er dette "godkjennt"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå