Gå til innhold

Kan man spise reker i 3. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det, for reker står ikke på den listen jeg fikk av legen oer mat jeg burde unngå. Ikke har jordmor sagt noe heller. Men en venninne av meg sa imidlertid her om dagen at jeg ikke kunne pise reker de siste tre månedene av svangerskapet. Stemmer det?

Synes det høres litt rart ut jeg da. Ferske reker kan vel ikke være noe problem. Har spist det jeg. Ikke blir jeg veldig bekymret over at jeg har spist det heller. Føler at man fort kan bli litt for hysterisk. Tar livet med ro jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan man ;o)

Skrevet

Reker kan du trygt spise:)

Skrevet

Da fortsetter jeg med det, hehe. Reker ute i det fine været er jo deilig:)

Skrevet

Jo det kan man fint spise. Jeg spiser sjømat og jordbær til den store gullmedalje nå før jeg føder.... Det er under amming man helst ikke skal spise dette. Kos deg du!!

Skrevet

Selvhar jeg spist masse reker. Står ikke noe om at man ikke kan det på Matportalen. Bare om krabbe... at man ikke skal spise annet enn klørne. Spurte en venninne som er helsesøster ang det å spise reker, jordbær osv mens man ammer. Hun sa at dersom man prøver seg litt fram så kan man godt prøve litt. Så lenge det skjer under en morsmelk "paraply" = at man ammer... Så jeg tenkte at jeg skal prøve en og en ting og så får jeg se etter prikker eller om han hyler....

Skrevet

Har aldri hørt om at man ikke skal spise reker når man er gravid. Man hører jo mye rart og da;)

Spis og kos deg!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...