Gå til innhold

Trenger all rapetips jeg kan få! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 3 uker har problemer med å få opp rapen etter ett måltid. Men det er nok høyst nødvendig for å ikke ha en skrikende baby i lang tid etterpå.. Vi syns det er slitsomt og sitte i over en halvtime med rapeprosjektet.

Noen tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg han på magen over beina dine en stund å så ta han opp igjen:)

Skrevet

gå opp trapper det virker.

Skrevet

La han sitte på fanget ditt etter mat, her kommer ofte rapen da.

Skrevet

sette han opp i armkroken din.. støtt hode og nakke.. litt tungvindt men virket som bare det her:)

lykke til! hjelper og av og til ta en pause i matingen og rape så gi mer. det gjør at rapen ikke setter seg så langt bak. skjønner?

Skrevet

stryk nedover på ryggen flere ganger

Skrevet

Bruk kolikkgrepet! Eller legg han over låret ditt, men pass på at han lener seg på brystkassa, ikke magen.

Her må vi holde babyen opp, legge han ned, opp, kolikkgrep, ned osv men da pleier rapen å komme ganske fort.

Skrevet

Jeg har lest en plass at dersom ikke babyen raper etter tre minutters forsøk, så trenger den ikke rape da. Jeg bruker å la lillejenta ligge litt etter hun har spist om ikke hun får rape så tar jeg henne opp ettetr noen minutter og da kommer gjerne rapen(e) idet jeg løfter henne nesten...

Skrevet

Sett han foran deg på fanget slik at han liksom henger litt på ryggen. Blir press på magen da. Rapen kom i allefall omgående her i gården på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...