Gjest dagdrømmer Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Ingen av mine har vært så veldig glade i opptint morsmelk, til tross for at jeg har fullammet uten problemer. Nan fra flaske har også gått greit. Når jeg smakte litt syntes jeg at jeg kjente en rar bismak, til tross for at alle prosedyrer ved pumping og nedfrysing ble fulgt til punkt og prikke. Er det flere som har kjent dette?? Er jo ikke noe vits i å pumpe og fryse hvis ikke ungene vil ha det, men vil jo gjerne nyttigjøre meg av overskuddet!!
Krokka og prinsessa Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Tror det kan smake litt jern av det etter 2-3 mnd i fryseren. Mener å ha lest inne på ammehjelpen.no om dette. Har ikke tid til å finne link, men let deg frem der du )
Krokka og prinsessa Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Forresten så kan du nyttegjøre deg av overskuddet ved å gi det til prematuravdelingen på sykehuset dersom ikke dine egne barn vil ha.
Gjest dagdrømmer Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Takk for tips. Har gitt noe til sykehuset, men det jeg har i fryseren nå ble pumpet på barselavd en god stund før jeg ble klarert som giver. Tror ikke jeg kan bringe det tilbake. Men skal sjekke på ammehjelpen ja. Tenkte å bruke det til barnevakter og til grøt etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Ja, det er et stoff i morsmelka som forandrer smak etter frysing. Det er noen babyer som nekter å drikke det etter frysing uansett. Men det kan også ha noe med frysemetode å gjøre. Står veldig godt forklart på ammehjelpen sine sider. Selv må jeg bare kaste den melka jeg har fryst ned... Kjipt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå