Gå til innhold

DERE MED FLERE BARN

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVordan jobber dere egentli? jobber begge foreldre og hvor mye har dere i inntekt tilsammen ca.

jeg har fått to barn, og har så lyst på flere, men ser ikke helt hvordan vi skal få det til å gå opp. jeg synes selv nå med to små (3 år og 1) at det er for slitsomt å jobbe i 100%. mannen jobber 100%. men det må da gå ann å gå ned i 60-75% for noen år...............

vi jobber begge i staten.

Når fikk dere nr. 3? jeg går å å tenker at enten så blir det 3,5 år etter nr 2, eller 4,5 eller 5,5 år.

Fordelen med å få etter 3,5 år etter som jeg ser er at det blir året før eldste begynner på skolen, man har barnehageplass til begge de to første, samt at den 3. ikke kommer så langt etter og man får de mere samlet.

Etter 4,5 år får jeg være hjemme 1.året eldste jenta begynner på skolen, men lurer på om det kan bli litt stress også, hvis nr 3 får kolikk og det blir lite søvn i starten...en annen fordel kan være at vi får litt tid sammen med våre to første før det kommer en ny bebi....(les.får jort de tinga med huset vi lenge har gått å tenkt på)

hvis vi venter enda lenger må vi vel få 2 til sånn at den siste ikke blir alene:)) hehe eller er det så farlig å være attpåklatt????? kanskje litt koseli det også? Jeg er foresstn 28 år..så føler jeg har go tia sånn sett

SÅ HVA MENER DERE SOM EVT ER I SAMME SITUASJON/ELLER HAR VÆRT?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 3 stk, 10år, 2 1/2år og 1år gamle.

Travelt, han er mye borte i forbindelse med jobb, jeg har vært hjemme siste tre åra ( sykemeldign under svangerskap pluss permisjon. Fra høsten av så lir det trolig studier for min del. Blir travelt, men det skal nok gå.

Økonomisk klarer vi oss svært godt, han tjener jo godt og vi har ikke mye i huslån. Gir meg mulighet til å kunne gå skole noen år. Er 29år.

Tror at man kan planlegge i det vide og det brede, men helt som man har planlagt det blir det skjelden. ALt har sine fordeler og ulemper. 3 tette er feks ingen umulighet, og en atpåklatt kan ha sine fordeler...dere må nesten vudere hva dere ønsker for deres barn. Dere voksne takler det uansett regner jeg med.

KUnne jeg selv "valgt" så ville jeg ha had tre temmelig tette, siden større barn faktisk krever MER enn man forventer. De vil gjerne drive med idrett, kjøres hit og dit, leksehjelp osv. Men samtidig så er de også en ressurs.

Vi har tenkt p å få nr 4, som "atpåklatt", en jeg har avgjort at det ikke blir, tre barn holder for denne kroppen her, var veldig dårlig i mitt siste svangerskap og ønsker ingen reprise av det. Også noe man skal ha i bakhodet, man KAN bli dårlig...da er det en fordel om barna er litt mer selvstendige.

Skrevet

Har flere barn. Begge foreldre jobber 100 %, benytter flexitid - så det funker som bare det! ... men det er aldri et kjedelig øyeblikk her, da. Full fart hele tiden =)

Skrevet

Vi har 8 og jobber 100% begge to med helt vanlige lønninger. Det går helt utmerket det. Vi har rundt 2 år mellom alle våre og synes det er helt ypperlig aldersforskjell.

Skrevet

8 barn??

Skrevet

har tre barn, 10. 8, 2 år. Vi jobber 100% begge to. Til høsten skal jeg begynne i 80%, jeg synes det er litt hektisk med full jobb. Tjener vel helt normalt "dårlig" - litt over 600 000 i året. Økonomisk er det helt greit med lån på totalt 1.5 ca. Er ikke mer hektisk enn at vi vurderer en absolutt siste 4. mann!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...