meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg tenkte å redusere litt. Er veldig glad i kaffe, men tenkte å redusere litt når vi begynner å prøve og så litt til om vi blir gravide:)
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hvor mye kaffe er egentlig "lovlog" når man er gravid da? Veldig gla i kaffe jeg å, nemlig..... :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 Når man er gravid er vel opp til 3 kopper daglig ok? Var det sist jeg vare gravid. Det jeg gjorde i praksis sist gang var at jeg drakk en kopp om morgenen om jeg hadde lyst på kaffe (lukten av brent kaffe var sterk de førdte mnd) og evt en kaffe på kafe ute. Og så en del nypete ellers. Evt vanlig te. Men vanlig te var maks en kopp av da. He he.
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Har gått over til kakao nå for tiden, men er ikke helt det samme det assa :-) Men bedre enn den lille tvilen man kan få i bakhodet! :-) :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2008 Hmmm, det er ikke aktuelt for meg å bytte den gode kaffen med søt ekkel kakao. Ikke aktuelt. He he:D Men siden de sier oppt il 3kopper daglig under graviditet så må det vel være ok. Er for mye som er dumt.
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Ja, har hørt noe slikt jeg også :-) Fått helt dilla på kakao jeg nå da, hehe, så det er helt greit. :-) :-) Tre kopper skal jeg tillate meg selv jeg å da:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2008 Nei, vet du, jeg dobbeltsjekket med matportalen nå: 1-2 kopper kaffe stod det. Se her hvor jeg klipper og limer: "Gravide kan drikke kaffe, te og cola, men ikke mer enn * 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller * 3 - 4 kopper te per dag, eller * 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Hver av disse mengdene tilsvarer mellom 100 og 200 mg koffein per dag. Det betyr at gravide som drikker kaffe bør redusere inntaket av te og brus med koffein - og motsatt." Men en 2-3 kopper kaffe i en prøveperiode må da være ok, tenker jeg. Og så reduserer man til anbefalt dose ved en evt graviditet.
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Shit. Okei, har drukket tre kopper idag jeg. Da drikker ikke jeg mer i dag iallefall! Bedre å være sikker! :-)
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #10 Skrevet 11. mai 2008 Nja, jeg vet ikke helt. Har fått to pos. tester, men ganske svake. 3 dager over nå, så håpet stiger litt. Venter på nye tester for å se om hcg har steget. Blir spennende, men jubler ikke over så svake tester!
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. mai 2008 Hmmmm, ok. Om de er positive er du nok gravid. Gratulerer!
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #12 Skrevet 11. mai 2008 Joo, men er litt usikker på om det har festet seg ordentlig skjønner du. Tror kanskje bare at egget er blitt befruktet, men ikke festet seg skikkelig. Fikk to pos. tester to dager etter hverandre, men ikke særlig sterke noen av de. Bestilte tester på fredag, men kommer vel ikke før tirs. de da, pga helligdag.. Forferdelig å vente!!!!!
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2008 Positiv test betyr jo at du er gravid. Du skal jo ikke få pos (og hvertfall ikke flere) uten graihormoner. Men håper den sitter:) Merker at jeg er veldig babysyk og kunne tenke meg å begynne prøvinga nå ja..
Miraculix Skrevet 11. mai 2008 #14 Skrevet 11. mai 2008 Nei, jeg vet det, er nok ett eller annet som har skjedd her ja! :-) Men klarer liksom ikke glede meg skikkelig før jeg får ett tydligere tegn..! Har ett par aborter bak meg + en MA i uke 12, så er fortsatt innmari skeptisk..! Hadde vært helt fantastisk om det går riktig vei da, det må jeg si! Krysser fingrene for at den sitter ja..! :-) :-) Du har en liten tass fra før eller? :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 11. mai 2008 Ja, klart det er tøft når man har mista før. Har en sønn på 20 mnd fra før ja.
Cybele Skrevet 11. mai 2008 #16 Skrevet 11. mai 2008 Dette med kaffe er mitt store problem. Jeg jobber, av alle ting, profesjonelt med kaffe. Hehe;)
meg & to små vampyrer Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. mai 2008 Ja, også er kaffe bare såååå godt:) Jeg er skikkelig avhengig, og elsker det!
Cybele Skrevet 11. mai 2008 #18 Skrevet 11. mai 2008 Det er kjedelig å måtte kutte end når hverdagen min består i å smake, lukte og teste nye kaffebreninger, espressoer og vanlige traktekaffer, iskaffeideer, etc. Må nesten på rehabilitering, jo;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå