Gå til innhold

Snur seg over på magen om natten.......farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket har begynt å snu seg rundt på magen om natten. Når jeg er inne for å skjekke han før i løpet av kvelden....på magen. Når jeg sjekker han før jeg legger meg....på magen. Om morgenen hvis jeg våkner før han.....på magen. Jeg snur han over på ryggen hver gang.

Han er 7 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er litt forskjellige meninger om dette her, men jeg spurte min helsesøster og hun sa jeg burde snu han siden krybbedødsfaren er størst frem til de er et år. Men det er veldig vanskelig da. Vi sjekker han noen ganger etter han har lagt seg å når vi legger oss. Han bruker å styre på litt før han gjør det da så jeg våkner ofte om natta når han gjør det så da snur jeg han bare igjen. Travelt, men men.

Skrevet

Jeg snur også knerten min når jeg ser det, men setter ikke på klokka liksom for å snu om natten. Mener jeg har hørt at en ikke behøver å styre så mye med det når de små klarer å snu seg selv jeg?? Tar jeg feil?

Skrevet

Det er ikke farlig!!

Hvis de snur seg selv, så er de så mobile at de bare vil snu seg på magen igjen etter å ha blitt snudd. Min lille sover nå som regel på magen. Og han sover bedre på magen. Han sover forsåvidt på rygg og siden også.. Overalt i senga...

Den helsesøsteren som sa at man skal snu de frem til ett år.. ung eller gammel? Har hun erfaring, eller har hun nettopp lest en bok?

Skrevet

Hun er sikkert rundt 40 vil jeg tro. Men jeg vet ikke, virker som det er veldig forskjellig fra HS til HS. Men av ren nyskjerrighet. Hvordan vet DU at det ikke er farlig?=)

Skrevet

Jeg har også hørt at det ikke er farlig etter at de selv begynner å snu seg fra rygg til mage og omvendt. Har med begge mine latt de få sove som de ønsker når de har begynt å snu seg selv. Har hørt det på helsestasjonen av både lege og hs til sønnen og datteren (som det er 10 år imellom)

Skrevet

Helsesøster sier vel gjerne at de skal ligge på rygg for å være på den sikre siden....

Men selv har jeg også hørt en elelr annen plass at dersom de er stor nok til å snu seg selv, så er den største krybbedødfaren over.

Da det er sagt; Selv liker jeg helst at snuppa ligger på magen. Så jeg har henne i en nattpose. Har sydd den selv for å få den veldig tynn nå på sommeren, men vet de selger på kid, H&M, sparkjøp og sikkert andre plasser også. Fungerer veldig bra! Bruker ikke noen stropper, som jeg vet finnes på det som heter "babysafe". (Tror iallefall det er det det het?) Synes det virker så skummelt med stropper...... Selv om det sikkert ikke er farlig ettersom det er godkjent.

Skrevet

Magefølelsen...? Jeg er i hvertfall trygg på at min sønn sover søtt hele natten, og jeg kan bruke kvelden til å gjøre noe annet enn å bekymre meg for om han har snudd seg på magen.

Men ærlig talt. Min erfaring er at litt usikre (nyutdanna?) helsesøstre er veldig bokstavtro. Har du vært ute en vinterdag, så bruker du tiden på annet enn å skremme nybakte mødre...

Og som sagt tidligere, når et barn har lært seg å snu seg, så vil de gjøre det igjen.. Hvis du ikke binder de fast da. Og babysafe fungerer nok bra for noen, men for min varme gutt var det uutholdelig å ligge i en slik sovepose. (jeg ga det et forsøk primært for å få han til å roe seg i sengen, ikke for å hindre at han snudde seg).

Skrevet

snuppa her snur seg også over på magen, men klarer dessverre ikke å sove på magen... bare vekker meg sånn at jeg må snu henne og roe henne... (6mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...