ElleMelleMini Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og har ørten tusen spørsmål. 1. hva slags mat kan jeg ikke spise lenger? Cottage cheese, yoghurt f.eks?? 2. Når bør jeg ringe legen min for å bestille time? 3. Kan jeg trene som vanlig? Trener mye spinning og styrke... Takker og bukker for den som tar seg tid.. Hilsen forvirra gravid
Gjest Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Hei, og gratulerer så mye med graviditeten! 1. Her er en fin liste over kostholdsråd under graviditeten: http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide 2. Jeg ringte med en gang jeg testa positivt, jeg Da var jeg 5 uker på vei. Men var ikke hos legen før jeg var 8+2. Det er vanlig at første kontrollen er mellom 8 og 12 uker. 3. Du kan trene, men bør unngå å få alt for høy puls, det har jeg fått beskjed om ihvertfall. Trener du på treningsenter? Ta en snakk med de som jobber der, de er til stor hjelp Lykke til videre
twitter Skrevet 11. mai 2008 #3 Skrevet 11. mai 2008 Man skal visst være veldig forsiktig med alt av løfting i 1 trimester fordi fosteret ikke har festet seg skikkelig så tidlig i svangerskapet. Så jeg ville nok tatt det rolig med styrketreningen. Lykke til med svangerskapet
ElleMelleMini Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. mai 2008 Ok, takk skal du ha!! Skal sjekke ut matportalen med en gang.....må jo prøve å gjøre de riktige tingene og følge de rådene som er, så den holder seg der inne i 8 måneder.... Jeg trener på treningssenter, så kan høre. Men føler jeg så tidlig ute, at det blir så dumt å spørre....men bør vel stå noe på nettsidene dems kanskje,,,, Men en ting, når du skriver 8+2...hva betyr det? 8 uker pluss 2 dager,eller at babyen er 8 uker og du er 10 uker? Lykke til du og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå